Recenzja – Chili Con Carnage na PSP W czasach „świetności” PSP mówiło się o tej konsolce, że nie nadaje się do strzelanin, że brak jej drugiej gałki analogowej (a właściwie to w ogóle jakiejkolwiek) oraz przede wszystkim, że konsolka nie oferuje żadnych unikatowych doświadczeń. Zarzucano SONY, że dla PlayStation Portable przygotowują jedynie odgrzewane kotlety w postaci zubożonych wersji gier z większej siostry czyli PlayStation 2. Częstokroć tak …Czytaj dalej
Recenzja PSX – Silent Bomber Jeżeli Demo gry jest jej reklamą, to demo Silent Bombera było najskuteczniejszą reklamą, jaką kiedykolwiek widziałem. Czego tam nie było! Przygnębiający, ogarnięty wojną świat w której on, agent Jutah, tytułowy bohater, przedziera się przez zastępy robotycznych wrogów za pomocą setek eksplozji. Feeria barw i huk detonacji towarzyszący każdej pokonanej przeszkodzie i każdemu unicestwionemu wrogowi. Taktyczno-zręcznościowa rozgrywka, w której należy zwinnie …Czytaj dalej
Recenzja PSX – Pandemonium! Po licznych próbach to właśnie PlayStation zaniosło pod strzechy rewolucje trójwymiaru. Do nowej technologii musiały się dostosować gry, bo wraz ze zmianą duszków na poligony przyszła pora na dopasowanie mechaniki do bogatszej geometrii, co przyniosło zupełnie nowe, nieznane wcześniej problemy. Kulejące kolizje, pijane kamery, ograniczony zasięg widzenia tudzież bolączki eksperymentalnego sterowania stały się codziennością graczy w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych. …Czytaj dalej
Recenzja PSX – Toy Story 2: Buzz Lightyear to the Rescue Pojawienie się w kinach w 1995 roku filmu animowanego „Toy Story” zapowiadało zmierzch pewnej epoki. Po raz pierwszy przy pracy nad pełnometrażowym filmem zdecydowano się bowiem porzucić tradycyjne narzędzia pracy i stworzyć animację dla dzieci, wykorzystując do tego jedynie komputery. Tego zadania podjęło się niezbyt znane wówczas studio Pixar, które na zlecenie Disneya miało stworzyć swoją pierwszą, pełnometrażową animację. Ta …Czytaj dalej
Recenzja PSX – Zia and the Goddesses of Magic Kiedy pewnego majowego dnia ujrzałem na Strefie najnowszy wpis Bodzia, wywołało to u mnie specyficzne, zapomniane uczucie. Jak pewnie wielu z Was wie, nie gram w nowe gry, i choć niektóre z nich mocno mnie interesują (na przykład zapowiadana Persona 5) to ciągle nie mogę się przemóc, aby kupić jakąś konsolę VIII generacji. Gdy więc przeczytałem tekst Bodzia o szykowanej, …Czytaj dalej
Recenzja PSX – SaGa Frontier Wyobraźcie sobie japońskie RPG z pełną swobodą wyborów. Grę, w której sami decydujecie gdzie chcecie się udać, z kim walczyć i jak rozwijać każdą postać. Produkcję oferującą dostęp do większości lokacji od samego początku przygody, będącą rasowym RPG z magicznym logiem Squaresoftu. Firmy, słynącej ze świetnie opowiedzianych historii, które jednak są przeważnie bardzo liniowe pod względem rozgrywki. Chciałbym opowiedzieć Wam …Czytaj dalej
Recenzja PSX – Jinx Rok 2003 stanowił faktyczny schyłek komercyjnego życia PlayStation. Wprowadzenie do sprzedaży w roku 2000 zmodernizowanej i tańszej wersji sprzętu nazwanej PS one, a rok później dedykowanego mu przenośnego ekranu LCD spowodowało, że Sony znów przyciągnęło uwagę graczy do swojego leciwego produktu. Wraz z zaskakującym dwukrotnym wzrostem sprzedaży konsoli w latach 2002/2003, na rynku zaczęło pojawiać się sporo budżetowych gier w …Czytaj dalej
Recenzja PSX – Arc the Lad Collection Kilka dekad temu, w zamierzchłych latach osiemdziesiątych, działalność w branży gier video rozpoczęła amerykańska firma Working Designs. Studio specjalizowało się w lokalizacji japońskich gier role-playing, gier strategicznych oraz rozmaitych shooterów. Alundra, Lunar: Silver Star Story i Eternal Blue, Vanguard Bandits czy RayCrisis, to tylko niektóre z gier na PlayStation, w które dzięki pracy ludzi od Working Designs mogliśmy zagrać w …Czytaj dalej
Recenzja PSX – Rapid Racer Automaty! Gdyby ktokolwiek obudził mnie w środku nocy i zapytał o pierwsze skojarzenie z wakacyjnymi wyjazdami z dzieciństwa, bez wahania krzyknąłbym: automaty! Były one wisienką na torcie nadmorskich wojaży. Pamiętam je z każdego wyjazdu z rodzicami nad nasze polskie wybrzeże w okresie 1992-1997. Później, do 2003 roku, co sezon jeździliśmy już do Zakopanego i tutaj to samo – niemal żadne …Czytaj dalej
Recenzja PSX – C-12 Final Resistance W okresie premiery gry C-12 Final Resistance polski Oficjalny PlayStation Magazyn opisywał ją jako nową jakość na kończącym już swoją karierę PlayStation. Z entuzjastycznych wzmianek o produkcie studia SCE z Cambridge wyłaniał się obraz prawdopodobnie ostatniej gry akcji wprost od programistów Sony na poczciwego szaraka. W ten sposób przekonano nas, że oto na rynku ukaże się solidny, postapokaliptyczny shooter TPP …Czytaj dalej
Recenzja PSX – Motor Toon Grand Prix 2 Zapnijcie pasy, załóżcie okulary przeciwsłoneczne i nie zapomnijcie o porannej sesji jogi! Motor Toon Grand Prix 2 wytrzęsie was na zakrętach, oślepi szaloną paletą barw i poskręca w ciasnych wnętrzach aut, wyginających się we wszystkie strony niczym galareta na rolercasterze. Co łączy ze sobą aroganckiego smarkacza i rozkapryszoną księżniczkę o głowach stanowiących 110% objętości ciała, dwóch kosmitów gadających niezrozumiałym językiem, …Czytaj dalej
Recenzja PSX – Lunar: Silver Star Story i Lunar 2: Eternal Blue Marzenie z dzieciństwa Któż z nas nie miał kiedyś idola? Czy będąc małym chłopcem nigdy nie marzyłeś, by choć przez chwilę być w skórze swego ulubionego aktora, grać zawodowo jako znany piłkarz czy też zostać sławnym rysownikiem komiksów? Nie wierzę. Z pewnością znasz to uczucie jak każdy nastolatek. Marzenia te nie są obce również Alexowi, głównemu bohaterowi gry Lunar: Silver …Czytaj dalej
Recenzja PSX – Spyro Year of the Dragon Spyro Year of the Dragon to trzecia i zarazem ostatnia odsłona przygód tytułowego smoka na PlayStation, która została stworzona przez studio Insomniac Games i wydana przez SCE pod koniec 2000 roku. Co ciekawe gra nie ukazała się nigdy w Japonii. Tak się składa, że grałem we wszystkie części tej serii i śmiało mogę powiedzieć, że ta jest równie dobra jak …Czytaj dalej