Jednym z kluczowych elementów, który zagwarantował sukces Sony i jej pierwszej konsoli, była bardzo odważna i świetnie przemyślana kampania promocyjna. Zarówno w Stanach, jak i w Europie PlayStation bardzo dobrze wstrzeliło się ze swoimi marketingiem i tak było już praktycznie od samego początku. Sony jako korporacja dysponowała ogromnymi środkami finansowymi, których nie oszczędzano. To zaowocowało i to bardzo szybko. PlayStation udało się nie tylko zadebiutować z sukcesem na rynku europejskim oraz amerykańskim, ale stosunkowo szybko go zdominować. Podobnie sprawa wyglądała też w samej Japonii.W Europie pierwszą kampanią reklamową PlayStation była ta skupiona wokół fikcyjnej organizacji Society Against PlayStation (S.A.P.S), ostrzegającej ludzkość przez zakupem konsoli. Oczywiście całość została przemyślana w dość przewrotny sposób, niemniej to właśnie ona promowała pierwsze PlayStation w Europie w 1995 roku. Poniżej możecie obejrzeć zremasterowaną z okazji 20lecia marki PlayStation przez Sony reklamę z S.A.P.S. w tle.