Karta pamięci do pierwszego PlayStation, szczególnie ta oryginalna, ma jedną podstawową wadę – bardzo szybko się zapełnia. To zmusza graczy do żonglowania zapisanymi stanami gier pomiędzy kilkoma kartami pamięci lub ich częstego usuwania. Oczywiście takie karty można zastąpić bardziej pojemnymi zamiennikami, jednak przechowywanie na nich cennych zapisów jest dość ryzykowne. Niektóre zamienniki kart pamięci do PSX potrafią nieźle namieszać i w skrajnych przypadkach nawet samoczynnie usuwać po czasie zapisane stany gry. Te można również zgrywać na dysk komputera, za pomocą różnych rozwiązań, takich jak czytnik DexDrive, adapter kart pamięci własnej roboty czy choćby z wykorzystaniem PlayStation 3 i tam je magazynować. Niestety rozwiązanie to jest dość czasochłonne i wymaga dodatkowego sprzętu. Na szczęście firma 8BitMods postanowiła wyeliminować problem zapełnionych kart pamięci w przypadku Szaraka i stworzyć wyjątkowe urządzenie o nazwie MemCard PRO, które możecie zobaczyć poniżej.

MemCard PRO to zaawansowana karta pamięci do PlayStation, która w zasadzie oferuje graczom nieskończoną przestrzeń na zapisane stany gry. Urządzenie zostało wyposażone w gniazdo microSD, które pozwala na wsadzenie dowolnej karty pamięci tego typu, a następnie zapisywanie na niej postępów w grach na PlayStation. MemCard PRO obsługuje karty microSD o pojemności od 1GB do nawet 1TB i oczywiście już ta najmniejsza wartość w zupełności wystarcza, by móc przestać przejmować się tym, że kiedyś zabraknie nam miejsca na nasze zapisy gry podczas rozgrywki. Karta o pojemności 1GB pozwoli nam zastąpić blisko 8200 oryginalnych kart pamięci i da możliwość zapisania blisko 123 tysięcy bloków. Te liczby na pewno robią wrażenie.

memcardpro 8bitmods 2

memcardpro 8bitmods 1

W zasadzie nieskończona pojemność to nie jedyny atut MemCard PRO. Karta została naszpikowana różnymi nowinkami, które na pewno uatrakcyjnią korzystanie z niej. Przede wszystkim wyposażono ją w malutki ekran OLED, który potrafi wyświetlać różnego rodzaju informacje, m.in. na temat tego która wirtualna karta pamięci jest aktualne w użyciu, co się na niej znajduje, czy wreszcie jaką nosi nazwę. Co więcej, MemCard PRO można połączyć z siecią WiFi i dzięki specjalnemu oprogramowaniu możemy przeglądać i zarządzać wirtualnymi kartami pamięci, aktualizować jej oprogramowanie, a twórcy obiecują, że w przyszłości połączenie to będzie można wykorzystać jeszcze do wielu innych rzeczy. W planach jest m.in. funkcja robienia backupu zapisów po WiFi, czy też umożliwienie dzielenia się nimi pomiędzy graczami. Na tę chwilę karta dostępna jest w dwóch wariantach kolorystycznych – przezroczystym białym oraz przezroczystym czarnym.

Na stronie 8BitMods można składać zamówienia przedpremierowe na kartę, której wysyłka powinna nastąpić na początku marca tego roku. Niestety pierwszy rzut rozszedł się błyskawicznie i na razie składanie zamówień zostało wstrzymane. Zainteresowanie kartą chyba przerosło oczekiwania twórców i to mimo niemałej ceny urządzenia. Za kartę trzeba wyłożyć 57.09 euro i należy doliczyć jeszcze do tego koszty wysyłki (około 10 euro). Nie jest to niska kwota, ale z drugiej strony tym zakupem rozwiązujemy problem przepełnionych kart pamięci raz na zawsze i przy okazji możemy rozbudować możliwości naszego Szaraka o różne nowe funkcje w przyszłości. Nie pozostaje nam nic innego jak tylko czekać na premierę karty i ponowne otwarcie preorderów – oby jak najszybciej!

Załaduj więcej powiązanych artykułów
Załaduj więcej od Janusz
Załaduj więcej w Newsy
Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

14 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Wewnętrzne opinie
Pokaż wszystkie komentarze
3z
3z
3 lat temu

Nie 8200 kart tylko dokładnie 8388608 kart pamięci, bo memorka ma 1Mb, czyli 128KB a nie 1MB 🙂

3z
3z
Odpowiedz  3z
3 lat temu

Ech, pomerdalo mi sie o rzad wielkosci przez pozna pore, faktycznie dobrze napisales Bodziu.

PS1Fan
PS1Fan
Odpowiedz  Janusz
3 lat temu

Nie, karta ma faktycznie 128kB ale nie 15 a 16 bloków, 16ty to system plików, spróbuj podzielić 128kB na 15 to wyjdzie 8,5333~ nie można użyć takiej liczby, natomiast 128 na 16 to 8, czyli 1 blok ma 8kB, a to już się zgadza. 🙂

Daniel303
Daniel303
3 lat temu

Krótka kalkulacja: 57Euro za ten 'adapter’, plus 10Euro za przesyłkę, wychodzi ok 300pln oraz dodatkowo 15pln za 8GB kartę microSD. Więc: 315pln i z tego mamy 8192×8 = 65536 kart pamięci po 15 bloków

Podsumowanie: 983 040 bloków, dodatkowo dzieląc tą wartość przez 122880 daje 8, i moje rachunki się zgadzają.

Tylko po co aż tego tyle? Ciekawe czy każda gra wydana na PSX da radę zostać zapisana w tylu blokach :))

soper
3 lat temu

memcard pro posiada i sobie chwalę..

Polska ign
3 lat temu

memcard pro niedawno pozyskałem i muszę powiedzieć, że bardzo wygodna i przestrzenna. Recenzja ciekawa.

Eutechnyx
Eutechnyx
3 lat temu

Gdyby taka „memorka” na szaraczka powstała jeszcze w czasach świetności PS2 i telewizorów kineskopowych to było by to jak najbardziej pożyteczne i zarazem użyteczne urządzenie które to pownikiem ja również bym z chęcią zakupił. W dzisiejszych czasów w dobie powszechnosci i bardzo łatwej dostępności rozmaitych emulatorów i telewizorów HD (na których to gry z PSX/PS2 wyglądają po prostu fatalnie) tego typu wynalazki to już trochę przyslowiowa musztarda po obiedzie… Za późno i tyle. Choć za sam pomysł i inicjatywę należy się pochwała dla tworcow.

Eutechnyx
Eutechnyx
Odpowiedz  Eutechnyx
3 lat temu

Do swojego komentarza chciałbym jeszcze tylko dodać, że gdyby gry na PS1 wspierały proporcje obrazu 16:9 (Panorama) to można by było jeszcze ewentualnie jakoś przeboleć ich nie najlepsza prezentacje na współczesnych odbiornikach HDTV. Niestety, ale nie wspierają (no może poza bardzo nielicznymi wyjątkami że wymienię V-Rally 2, F1 Championship Season 2000 które o dziwo wspierają tryb widescren czym przyznam byłem ździebko zaskoczony)

Eutechnyx
Eutechnyx
Odpowiedz  Janusz
3 lat temu

Serdeczne dzięki Panie Bodzio za udzielenie kilku użytecznych informacji odnośnie mojego ulubieńca Psx-a:) W kwesti tych kart pamięci zamienników o których wspomniałeś dostępnych w dawnych czasach i oferujących większą pojemność (raczej teoretycznom bo w praktyce z tego co pamiętam to one pojemnościowo się nie różniły od oryginalnej memorki Sony. W tych zamiennikach zapisane dane były poprostu tylko kompresowane przez co zajmowały mniej miejsca) To one bywaly zawodne zapisane na nich dane potrafiły samoistnie się wykasować a nawet nie raz dochodziło przez nie do uszkodzenia slotów memory card w konsolach. Osobiście kiedyś bałem się tego typu wynalazków stosować z obawy o uszkodzenie konsoli. Pozdro i zarazem sorki za błędy interpunkcyjne i stylistyczne, ale pisze to na „szybkiego” na smartfonie

7Lxk5sba
7Lxk5sba
Odpowiedz  Eutechnyx
3 lat temu

Były dwa rodzaje kart z „większa ilościa” blokow. Takie jak wspominasz, czyli syf, i takie ktore pozwalaly przelaczac sie pomiedzy 1Mb sekcjami (czyli takimi po 15(16) blokow kazda). I te byly bezpieczne dla save’ow (bo dla konsoli raczej to kazda karta jest).

Obraz wyglada jak gowno na LCD poniewaz jest rozciagany, anie multpilikowany. Zainteresuj sie skalerami, wtedy bedzie wygladac idealnie, nawet lepiej niz dawniej na CRT bo bez scanlines i bez flickeringu.

Luke
Luke
2 lat temu

Ja swój egzamlarz zamówiłem jakoś w grudniu 2021. Nowa partia ma być wysłana maj – czerwiec. Nie mogę się już doczekać 🙂
Pozdrawiam.