Karta pamięci do pierwszego PlayStation, szczególnie ta oryginalna, ma jedną podstawową wadę – bardzo szybko się zapełnia. To zmusza graczy do żonglowania zapisanymi stanami gier pomiędzy kilkoma kartami pamięci lub ich częstego usuwania. Oczywiście takie karty można zastąpić bardziej pojemnymi zamiennikami, jednak przechowywanie na nich cennych zapisów jest dość ryzykowne. Niektóre zamienniki kart pamięci do PSX potrafią nieźle namieszać i w skrajnych przypadkach nawet samoczynnie usuwać po czasie zapisane stany gry. Te można również zgrywać na dysk komputera, za pomocą różnych rozwiązań, takich jak czytnik DexDrive, adapter kart pamięci własnej roboty czy choćby z wykorzystaniem PlayStation 3 i tam je magazynować. Niestety rozwiązanie to jest dość czasochłonne i wymaga dodatkowego sprzętu. Na szczęście firma 8BitMods postanowiła wyeliminować problem zapełnionych kart pamięci w przypadku Szaraka i stworzyć wyjątkowe urządzenie o nazwie MemCard PRO, które możecie zobaczyć poniżej.

MemCard PRO to zaawansowana karta pamięci do PlayStation, która w zasadzie oferuje graczom nieskończoną przestrzeń na zapisane stany gry. Urządzenie zostało wyposażone w gniazdo microSD, które pozwala na wsadzenie dowolnej karty pamięci tego typu, a następnie zapisywanie na niej postępów w grach na PlayStation. MemCard PRO obsługuje karty microSD o pojemności od 1GB do nawet 1TB i oczywiście już ta najmniejsza wartość w zupełności wystarcza, by móc przestać przejmować się tym, że kiedyś zabraknie nam miejsca na nasze zapisy gry podczas rozgrywki. Karta o pojemności 1GB pozwoli nam zastąpić blisko 8200 oryginalnych kart pamięci i da możliwość zapisania blisko 123 tysięcy bloków. Te liczby na pewno robią wrażenie.

memcardpro 8bitmods 2 - Zapomnij o ograniczonym miejscu na twojej karcie pamięci! Wszystko dzięki MemCard PRO od 8BitMods.

memcardpro 8bitmods 1 - Zapomnij o ograniczonym miejscu na twojej karcie pamięci! Wszystko dzięki MemCard PRO od 8BitMods.

W zasadzie nieskończona pojemność to nie jedyny atut MemCard PRO. Karta została naszpikowana różnymi nowinkami, które na pewno uatrakcyjnią korzystanie z niej. Przede wszystkim wyposażono ją w malutki ekran OLED, który potrafi wyświetlać różnego rodzaju informacje, m.in. na temat tego która wirtualna karta pamięci jest aktualne w użyciu, co się na niej znajduje, czy wreszcie jaką nosi nazwę. Co więcej, MemCard PRO można połączyć z siecią WiFi i dzięki specjalnemu oprogramowaniu możemy przeglądać i zarządzać wirtualnymi kartami pamięci, aktualizować jej oprogramowanie, a twórcy obiecują, że w przyszłości połączenie to będzie można wykorzystać jeszcze do wielu innych rzeczy. W planach jest m.in. funkcja robienia backupu zapisów po WiFi, czy też umożliwienie dzielenia się nimi pomiędzy graczami. Na tę chwilę karta dostępna jest w dwóch wariantach kolorystycznych – przezroczystym białym oraz przezroczystym czarnym.

Na stronie 8BitMods można składać zamówienia przedpremierowe na kartę, której wysyłka powinna nastąpić na początku marca tego roku. Niestety pierwszy rzut rozszedł się błyskawicznie i na razie składanie zamówień zostało wstrzymane. Zainteresowanie kartą chyba przerosło oczekiwania twórców i to mimo niemałej ceny urządzenia. Za kartę trzeba wyłożyć 57.09 euro i należy doliczyć jeszcze do tego koszty wysyłki (około 10 euro). Nie jest to niska kwota, ale z drugiej strony tym zakupem rozwiązujemy problem przepełnionych kart pamięci raz na zawsze i przy okazji możemy rozbudować możliwości naszego Szaraka o różne nowe funkcje w przyszłości. Nie pozostaje nam nic innego jak tylko czekać na premierę karty i ponowne otwarcie preorderów – oby jak najszybciej!

Załaduj więcej powiązanych artykułów
Załaduj więcej od Bodzio
Załaduj więcej w Newsy

12 komentarzy

  1. 3z

    16 lutego 2021 o 00:50

    Nie 8200 kart tylko dokładnie 8388608 kart pamięci, bo memorka ma 1Mb, czyli 128KB a nie 1MB 🙂

    Odpowiedz

    • 3z

      16 lutego 2021 o 11:02

      Ech, pomerdalo mi sie o rzad wielkosci przez pozna pore, faktycznie dobrze napisales Bodziu.

      Odpowiedz

      • Bodzio

        16 lutego 2021 o 12:34

        W sumie to wykorzystałem ich dane, w sensie o liczbie bloków, podzieliłem na 15 (bo tyle ma karta) i stąd ta liczba, ale jakoś tego nie weryfikowałem szczegółowo. 🙂

        Odpowiedz

        • PS1Fan

          20 lutego 2021 o 16:07

          Nie, karta ma faktycznie 128kB ale nie 15 a 16 bloków, 16ty to system plików, spróbuj podzielić 128kB na 15 to wyjdzie 8,5333~ nie można użyć takiej liczby, natomiast 128 na 16 to 8, czyli 1 blok ma 8kB, a to już się zgadza. 🙂

          Odpowiedz

  2. Daniel303

    16 lutego 2021 o 10:41

    Krótka kalkulacja: 57Euro za ten ‘adapter’, plus 10Euro za przesyłkę, wychodzi ok 300pln oraz dodatkowo 15pln za 8GB kartę microSD. Więc: 315pln i z tego mamy 8192×8 = 65536 kart pamięci po 15 bloków

    Podsumowanie: 983 040 bloków, dodatkowo dzieląc tą wartość przez 122880 daje 8, i moje rachunki się zgadzają.

    Tylko po co aż tego tyle? Ciekawe czy każda gra wydana na PSX da radę zostać zapisana w tylu blokach :))

    Odpowiedz

  3. soper

    24 lutego 2021 o 14:05

    memcard pro posiada i sobie chwalę..

    Odpowiedz

  4. Polska ign

    7 marca 2021 o 19:30

    memcard pro niedawno pozyskałem i muszę powiedzieć, że bardzo wygodna i przestrzenna. Recenzja ciekawa.

    Odpowiedz

  5. Eutechnyx

    22 lipca 2021 o 11:05

    Gdyby taka “memorka” na szaraczka powstała jeszcze w czasach świetności PS2 i telewizorów kineskopowych to było by to jak najbardziej pożyteczne i zarazem użyteczne urządzenie które to pownikiem ja również bym z chęcią zakupił. W dzisiejszych czasów w dobie powszechnosci i bardzo łatwej dostępności rozmaitych emulatorów i telewizorów HD (na których to gry z PSX/PS2 wyglądają po prostu fatalnie) tego typu wynalazki to już trochę przyslowiowa musztarda po obiedzie… Za późno i tyle. Choć za sam pomysł i inicjatywę należy się pochwała dla tworcow.

    Odpowiedz

    • Eutechnyx

      22 lipca 2021 o 11:31

      Do swojego komentarza chciałbym jeszcze tylko dodać, że gdyby gry na PS1 wspierały proporcje obrazu 16:9 (Panorama) to można by było jeszcze ewentualnie jakoś przeboleć ich nie najlepsza prezentacje na współczesnych odbiornikach HDTV. Niestety, ale nie wspierają (no może poza bardzo nielicznymi wyjątkami że wymienię V-Rally 2, F1 Championship Season 2000 które o dziwo wspierają tryb widescren czym przyznam byłem ździebko zaskoczony)

      Odpowiedz

      • Bodzio

        23 lipca 2021 o 10:28

        Sądząc po popycie na te memorki to nie tak do końca za późno. 🙂 Może nawet w tamtych czasach by miały mniejszy sens bo raz, że było wtedy sporo zamienników, pozwalających na zapis kilkudziesięciu bloków, a dwa, że łatwo można było kupić DexDrive, który wydaje się być idealny do archiwizowania zapisów.

        W kwestii jakości obrazu to polecam poczytać np. o Retrotink 5x PRO, które pozwala uzyskać super jakość, nawet na TV HD. Jeżeli chodzi o proporce obrazu to jeszcze było kilka takich gier, oferujących w ustawieniach wsparcie dla 16:9. https://strefapsx.pl/forum/psx-wykazy-gier/wykaz-gier-obslugujacych-widescreen/

        Odpowiedz

        • Eutechnyx

          23 lipca 2021 o 15:21

          Serdeczne dzięki Panie Bodzio za udzielenie kilku użytecznych informacji odnośnie mojego ulubieńca Psx-a:) W kwesti tych kart pamięci zamienników o których wspomniałeś dostępnych w dawnych czasach i oferujących większą pojemność (raczej teoretycznom bo w praktyce z tego co pamiętam to one pojemnościowo się nie różniły od oryginalnej memorki Sony. W tych zamiennikach zapisane dane były poprostu tylko kompresowane przez co zajmowały mniej miejsca) To one bywaly zawodne zapisane na nich dane potrafiły samoistnie się wykasować a nawet nie raz dochodziło przez nie do uszkodzenia slotów memory card w konsolach. Osobiście kiedyś bałem się tego typu wynalazków stosować z obawy o uszkodzenie konsoli. Pozdro i zarazem sorki za błędy interpunkcyjne i stylistyczne, ale pisze to na “szybkiego” na smartfonie

          Odpowiedz

          • 7Lxk5sba

            13 sierpnia 2021 o 12:08

            Były dwa rodzaje kart z “większa ilościa” blokow. Takie jak wspominasz, czyli syf, i takie ktore pozwalaly przelaczac sie pomiedzy 1Mb sekcjami (czyli takimi po 15(16) blokow kazda). I te byly bezpieczne dla save’ow (bo dla konsoli raczej to kazda karta jest).

            Obraz wyglada jak gowno na LCD poniewaz jest rozciagany, anie multpilikowany. Zainteresuj sie skalerami, wtedy bedzie wygladac idealnie, nawet lepiej niz dawniej na CRT bo bez scanlines i bez flickeringu.

            Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.