Wideoarchiwizacja #2 – Nowe materiały wideo w Muzeum PlayStation Baza archiwalnych materiałów wideo w Muzeum PlayStation została dziś powiększona i to o kolejne dwadzieścia nowych filmów z czasów pierwszego PlayStation. Wśród nich można znaleźć zarówno przedpremierowe trailery gier, relacje z imprez, wywiady, jak i krótkie dokumenty oraz reportaże poświęcone różnym zagadnieniom związanym z PSX oraz z branżą gier wideo. Zachęcam do obejrzenia i subskrybowania kanału Muzeum PlayStation, który mam …Czytaj dalej
Wizyta na targach Tokyo Game Show ’97 Tokyo Game Show to jedna z najważniejszych imprez poświęconych grom jaka ma miejsce w Japonii. Targi te mają bardzo długą tradycję. Po raz pierwszy odbyły się w 1996 roku, gromadząc ponad 100 tysięcy fanów gier z Kraju Kwitnącej Wiśni. Sukces pierwszy edycji sprawił, że począwszy od 1997 roku impreza odbywała się dwa razy do roku, na wiosnę oraz na jesień. …Czytaj dalej
Materiał promocyjny gry NFL GameDay ’97 Futbol amerykański jest tak popularny w Stanach Zjednoczonych jak piłka nożna w Europie. Nie powinien więc dziwić fakt, że w Ameryce powstała cała masa gier sportowych z futbolem amerykańskim w tle, która nie pojawiła się w żadnym z innych regionów. Jednym z takich tytułów jest właśnie NFL GameDay ’97, a więc druga odsłona serii, która została wydana na PSX 30 …Czytaj dalej
Materiał promocyjny gry Castlevania Symphony of the Night Castlevania Symphony of the Night to jedna z najdroższych i najlepiej ocenianych gier na pierwsze PlayStation, która regularnie trafia na różnego rodzaju listy „the best” gier na ten system. Tytuł nie miał udanego startu, jednak z biegiem czasu zaczął on zyskiwać coraz większą sympatię. W tamtym czasie gracze nastawieni byli przede wszystkim na gry 3D, a Castlevania Symphony of the …Czytaj dalej
Tworzenie postaci w grach w czasach PSX Proces tworzenia gier w czasach pierwszego PlayStation był bardzo czasochłonny, gdyż twórcy nie mogli pozwolić sobie na błędy, które w obecnych czasach można eliminować np. różnego rodzaju patchami. Wszystko oczywiście zaczynało się od samego pomysłu na grę, który następnie przelewano na papier i wprowadzano do wirtualnej rzeczywistości. Tak też tworzono m.in. postacie w grach, które ze szkiców autorów przenoszono na …Czytaj dalej
Rosnąca popularność gier RPG na PSX Dzięki wykorzystaniu płyt CD jako głównego nośnika danych, pierwsze PlayStation mogło zaoferować graczom zupełnie nowe doznania wynikające z rozgrywki. Dużo większa niż w przypadku kartridży pojemność płyt oraz łatwość ich produkcji sprawiła, że pierwsza konsola Sony została wręcz zalana grami z różnych gatunków. Zalety nowego nośnika najlepiej wykorzystali chyba twórcy gier RPG, którzy nareszcie mieli wystarczającą ilość miejsca na rozbudowanie …Czytaj dalej
Przewaga płyt CD nad kartridżami w V generacji konsol Piąta generacja konsol jako pierwsza na tak szeroką skalę wykorzystywała płyty CD jako główny nośnik danych. Pierwsze oznaki rewolucji w tym temacie było widać jednak już wcześniej, choćby w postaci zewnętrznej przystawki Sega CD do Segi Mega Drive czy też w zakończonej fiaskiem współpracy Sony z Nintendo. Wykorzystanie płyt CD w PlayStation dało tej konsoli dużą przewagę nad konkurencyjną Nintendo …Czytaj dalej
Materiał promocyjny gry NBA ShootOut ’97 NBA ShootOut ’97 to jedna z najlepiej ocenianych gier koszykarskich z samych początków obecności PlayStation na rynku. W Europie gra została wydana pod tytułem Total NBA ’97 i wydana między innymi w specjalnym, kartonowym pudełku z imitacją fragmentu piłki koszykowej na froncie. Naturalnie największy rozgłos NBA ShootOut ’97 zyskała w Stanach Zjednoczonych, a z racji tego, że było to dzieło Sony …Czytaj dalej
Materiał promocyjny gry Blasto Blasto to gra od Sony Interactive, które zadebiutowała w Ameryce oraz w Europie w 1998 roku. Z tytułem tym Sony wiązało duże nadzieje i nie szczędziło pieniędzy na jego promocję, m.in. podczas targów E3 w 1997 roku. Niestety mimo dużych nakładów ze strony Sony, Blasto jakoś nigdy nie zdobył większego rozgłosu. W poniższym materiale możecie obejrzeć jeden z przedpremierowych pokazów …Czytaj dalej
Wywiad z Hironobu Sakaguchi na temat Final Fantasy VII Wywiad z Hironobu Sakaguchi, który stworzył i nadzorował prace nad większością hitów ze stajni Squaresoft, oczywiście z serią Final Fantasy na czele. W latach 1995-2001 pełnił on funkcję prezesa Square LA, Inc. w Stanach Zjednoczonych. Pod koniec swojego szefostwa nad Square, Sakaguchi zaangażował się w prace nad animacją komputerową Final Fantasy: The Spirits Within, którą chciał podbić kina na całym …Czytaj dalej
Wideoarchiwizacja #1 – Muzeum PlayStation strefaPSX Tak jak pisałem już w wiadomości do Patronów, postanowiłem że miesiąc luty będzie na Strefie poświęcony YouTube. Najwyższy czas zadbać trochę o główny kanał Strefy, na którym mam nadzieję zacznie pojawiać się coraz więcej materiałów, ale nie tylko on doczeka się regularnych aktualizacji. Udało mi się już skompletować na tyle źródeł w formacie wideo, że mogę przejść do kolejnego projektu, …Czytaj dalej