W sieci od 10 lat!
Strona główna Wideo Wideoarchiwizacja

Wideoarchiwizacja

Wideoarchiwizacja #2 – Nowe materiały wideo w Muzeum PlayStation

wideoarchiwizacja2 baner

Baza archiwalnych materiałów wideo w Muzeum PlayStation została dziś powiększona i to o kolejne dwadzieścia nowych filmów z czasów pierwszego PlayStation. Wśród nich można znaleźć zarówno przedpremierowe trailery gier, relacje z imprez, wywiady, jak i krótkie dokumenty oraz reportaże poświęcone różnym zagadnieniom związanym z PSX oraz z branżą gier wideo. Zachęcam do obejrzenia i subskrybowania kanału Muzeum PlayStation, który mam …

Wizyta na targach Tokyo Game Show ’97

tokyo game show 97

Tokyo Game Show to jedna z najważniejszych imprez poświęconych grom jaka ma miejsce w Japonii. Targi te mają bardzo długą tradycję. Po raz pierwszy odbyły się w 1996 roku, gromadząc ponad 100 tysięcy fanów gier z Kraju Kwitnącej Wiśni. Sukces pierwszy edycji sprawił, że począwszy od 1997 roku impreza odbywała się dwa razy do roku, na wiosnę oraz na jesień. …

Materiał promocyjny gry NFL GameDay ’97

nfl gameday

Futbol amerykański jest tak popularny w Stanach Zjednoczonych jak piłka nożna w Europie. Nie powinien więc dziwić fakt, że w Ameryce powstała cała masa gier sportowych z futbolem amerykańskim w tle, która nie pojawiła się w żadnym z innych regionów. Jednym z takich tytułów jest właśnie NFL GameDay ’97, a więc druga odsłona serii, która została wydana na PSX 30 …

Materiał promocyjny gry Castlevania Symphony of the Night

castlevania symphony of the night muzeum

Castlevania Symphony of the Night to jedna z najdroższych i najlepiej ocenianych gier na pierwsze PlayStation, która regularnie trafia na różnego rodzaju listy „the best” gier na ten system. Tytuł nie miał udanego startu, jednak z biegiem czasu zaczął on zyskiwać coraz większą sympatię. W tamtym czasie gracze nastawieni byli przede wszystkim na gry 3D, a Castlevania Symphony of the …

Tworzenie postaci w grach w czasach PSX

tworzenie postaci

Proces tworzenia gier w czasach pierwszego PlayStation był bardzo czasochłonny, gdyż twórcy nie mogli pozwolić sobie na błędy, które w obecnych czasach można eliminować np. różnego rodzaju patchami. Wszystko oczywiście zaczynało się od samego pomysłu na grę, który następnie przelewano na papier i wprowadzano do wirtualnej rzeczywistości. Tak też tworzono m.in. postacie w grach, które ze szkiców autorów przenoszono na …

Rosnąca popularność gier RPG na PSX

rosnaca popularnosc rpg psx

Dzięki wykorzystaniu płyt CD jako głównego nośnika danych, pierwsze PlayStation mogło zaoferować graczom zupełnie nowe doznania wynikające z rozgrywki. Dużo większa niż w przypadku kartridży pojemność płyt oraz łatwość ich produkcji sprawiła, że pierwsza konsola Sony została wręcz zalana grami z różnych gatunków. Zalety nowego nośnika najlepiej wykorzystali chyba twórcy gier RPG, którzy nareszcie mieli wystarczającą ilość miejsca na rozbudowanie …

Przewaga płyt CD nad kartridżami w V generacji konsol

plyty kartridze baner

Piąta generacja konsol jako pierwsza na tak szeroką skalę wykorzystywała płyty CD jako główny nośnik danych. Pierwsze oznaki rewolucji w tym temacie było widać jednak już wcześniej, choćby w postaci zewnętrznej przystawki Sega CD do Segi Mega Drive czy też w zakończonej fiaskiem współpracy Sony z Nintendo. Wykorzystanie płyt CD w PlayStation dało tej konsoli dużą przewagę nad konkurencyjną Nintendo …

Materiał promocyjny gry NBA ShootOut ’97

nba shooout 97 baner

NBA ShootOut ’97 to jedna z najlepiej ocenianych gier koszykarskich z samych początków obecności PlayStation na rynku. W Europie gra została wydana pod tytułem Total NBA ’97 i wydana między innymi w specjalnym, kartonowym pudełku z imitacją fragmentu piłki koszykowej na froncie. Naturalnie największy rozgłos NBA ShootOut ’97 zyskała w Stanach Zjednoczonych, a z racji tego, że było to dzieło Sony …

Materiał promocyjny gry Blasto

blasto baner

Blasto to gra od Sony Interactive, które zadebiutowała w Ameryce oraz w Europie w 1998 roku. Z tytułem tym Sony wiązało duże nadzieje i nie szczędziło pieniędzy na jego promocję, m.in. podczas targów E3 w 1997 roku. Niestety mimo dużych nakładów ze strony Sony, Blasto jakoś nigdy nie zdobył większego rozgłosu. W poniższym materiale możecie obejrzeć jeden z przedpremierowych pokazów …

Wywiad z Hironobu Sakaguchi na temat Final Fantasy VII

Hironobu Sakaguchi

Wywiad z Hironobu Sakaguchi, który stworzył i nadzorował prace nad większością hitów ze stajni Squaresoft, oczywiście z serią Final Fantasy na czele. W latach 1995-2001 pełnił on funkcję prezesa Square LA, Inc. w Stanach Zjednoczonych. Pod koniec swojego szefostwa nad Square, Sakaguchi zaangażował się w prace nad animacją komputerową Final Fantasy: The Spirits Within, którą chciał podbić kina na całym …

Wideoarchiwizacja #1 – Muzeum PlayStation strefaPSX

wideoarchiwizacja1 baner

Tak jak pisałem już w wiadomości do Patronów, postanowiłem że miesiąc luty będzie na Strefie poświęcony YouTube. Najwyższy czas zadbać trochę o główny kanał Strefy, na którym mam nadzieję zacznie pojawiać się coraz więcej materiałów, ale nie tylko on doczeka się regularnych aktualizacji. Udało mi się już skompletować na tyle źródeł w formacie wideo, że mogę przejść do kolejnego projektu, …