Kontroler DTL-H1010 to alternatywna wersja kolorystyczna klasycznego pada SCPH-1010, którą dołączano do pierwszych zestawów deweloperskich konsoli PlayStation.Oficjalna nazwa:Controller / KontrolerOznaczenie:DTL-H1010Rynek:globalnyPremiera:przed 3 grudnia 1994Cena:pad niedostępny w sprzedażyProdukcja:Made in JapanWariant podstawowy pada:kontroler SCPH-1010Warianty:- deweloperski pad SCPH-1010 (szary);Dodatkowe informacje:- pad dołączany jedynie do pierwszych zestawów deweloperskich konsoli; - jeden z najrzadszych kontrolerów, stworzonych przez Sony z myślą o PlayStation; - wyróżnia go niebieski kolor oraz dedykowane oznaczenie; - w tym samym kolorze stworzono jeszcze deweloperską wersję konsoli oraz kartę pamięci;W porównaniu do wersji sklepowej kontroler DTL-H1010 wyróżnia przede wszystkim inne oznaczenie oraz niebieski kolor obudowy pada. Kolor ten Sony postanowiło przypisać pierwszym zestawom deweloperskim PlayStation. Pad nie posiada z tyłu klasycznej tabliczki znamionowej, wtopionej w obudowę, a jedynie naklejkę z m.in. przypisanym numerem seryjnym i miejscem produkcji.Kontroler DTL-H1010 był produkowany w Japonii i trafił do wielu deweloperów jeszcze przed premierą samej konsoli w grudniu 1994 roku. W późniejszym czasie Sony coraz częściej dodawało do zestawów deweloperskich zwykłe pady SCPH-1010, które w pewnym momencie wyparły te niebieskie. To czyni je bardzo wyjątkowymi i trudno dostępnymi. W tym względzie są to jedne z najrzadszych kontrolerów w świecie PlayStation.Warto pamiętać, że istnieje również alternatywna, szara wersja tych kontrolerów, ze zmienioną wtyczką, tak by można je było podpiąć do stacji deweloperskich, opartych o architekturę PC. Z jakiś względów posiada ona jednak standardowe oznaczenie SCPH-1010.Jeżeli interesuje Cię ta tematyka to koniecznie przeczytaj:Opis sklepowego wariantu tego kontrolera o oznaczeniu SCPH-1010Historię projektowania pierwszego pada do PlayStationHistorię powstawania padów cyfrowych i ich ewolucjiHistorię zestawów deweloperskich pierwszego PlayStationTradycyjnie podziękowania dla Ryana i Mikeya za pomoc w odpowiednim zilustrowaniu tego materiału.