Pod koniec lat 90tych minionego wieku Polska coraz częściej zaczynała być zauważana przez największych wydawców gier i traktowana jako perspektywiczny rynek sprzedaży. Coraz więcej topowych marek zaczynało promować u nas swoje największe hity. Do jednej z bardziej spektakularnych wówczas promocji doszło pod koniec 1999 roku, kiedy to do Polski po raz pierwszy przyjechała najsłynniejsza pani archeolog świata – Lara Croft, w którą w tamtym czasie wcielała się holenderska modelka Lara Weller. Była to już trzecia modelka, którą Eidos, ówczesny wydawca gry, zatrudnił do promocji serii na całym świecie. Zadaniem Lary Weller było wypromowanie najnowszej części przygód Lary Croft pod tytułem Tomb Raider: The Last Revelation, która w listopadzie 1999 roku zadebiutowała na PlayStation oraz PC.Lara Weller jako Lara CroftObecność Lary Weller w Polsce w tamtym czasie była możliwa dzięki zaproszeniu jej przez Mirage Media, a więc oficjalnego, polskiego dystrybutora pecetowych produktów firmy Eidos, choć oczywiście jej pojawienie się w naszym kraju ściągnęło również na spotkania wielu posiadaczy konsoli PlayStation oraz najwierniejszych fanów Lary Croft z całej Polski. Dwudniowa wizyta Lary Weller w Warszawie rozpoczęła się 30 listopada 1999 roku od konferencji prasowej w restauracji „Nautilus”. Konferencja ściągnęła do Warszawy wielu dziennikarzy, nie tylko pism poświęconych grom komputerowym, ale również tych z telewizji ogólnopolskich, jak TVP, Polsat czy TVN, które postanowiły przybliżyć widzom fenomen Lary Croft. Chyba po raz pierwszy w Polsce na tak szeroką skalę postać z gry trafiła m.in. do najważniejszych dzienników informacyjnych w tamtym czasie. Oczywiście wśród redakcji nie mogło zabraknąć również ekipy Oficjalnego Polskiego PlayStation Magazynu, która na łamach pisma relacjonowała to wydarzenie.Oficjalny Polski PlayStation Magazyn Nr 13/99Po konferencji w restauracji, Lara Weller udała się do warszawskiego Empiku, gdzie nastąpiło spotkanie z fanami. Zgromadzeni szczęśliwcy mogli nie tylko zobaczyć Larę Croft na żywo, ale również wygrać specjalnie z tej okazji przygotowane upominki, a także otrzymać autograf od modelki. W trakcie spotkania można było również kupić grę Tomb Raider The Last Revelation w wersji na PC w cenie 159zł. Była to oficjalna, polska premiera czwartej części serii. Zainteresowanie postacią Lary było ogromne, co widać zresztą po tłumach na spotkaniu z nią, relacjonowanym przez ekipę programu Zoom w telewizji RTL7.Spotkanie w Empiku trwało około dwóch godzin. Następnie cała ekipa z „żywą” Larą przeniosła się do jednego ze sklepów sieci Media Markt oraz następnego dnia do salonu Extrapole w Jankach. W obu tych miejscach podobnie jak w Empiku na wybranych fanów Lary czekały upominki oraz możliwość zdobycia autografu. Przykładowo redakcja OPSM nagradzała prezentem i autografem szczęśliwców, którzy mieli ze sobą ostatni numer pisma. Pewnie na wielu młodszych graczach takie spotkanie z „żywą” Larą Croft nie robi wielkiego wrażenia, ale warto pamiętać, że w latach 90tych tego typu promocja gry na światowym poziomie nie często miała miejsce w Polsce. Nareszcie gracze w naszym kraju mogli poczuć się jak ich koledzy na Zachodzie. W kolejnych latach z naszym rynkiem gier było coraz lepiej, a obecnie chyba śmiało można stwierdzić, że w tym temacie dogoniliśmy światową czołówkę i nie mamy się czego wstydzić. Tym milej powspominać dawne dzieje i od czasu do czasu przypomnieć sobie takie wydarzenia, jak właśnie wizyta Lary Weller w naszym kraju. Zdjęcia z wizyty Lary Weller w Polsce umieszczono za zgodą redakcji World of Tomb Raider, której dziękuję z ich udostępnienie.Więcej zdjęć i pełną relację z wizyty Lary Weller można znaleźć tutaj.