Z tego poradnika dowiesz się jak konwertować save z PAL na NTSC oraz NTSC na PAL. Wbrew pozorom jest to możliwe i wcale nie trudne, a czasem może okazać się niezwykle przydatne.Co potrzebujemy?– plik save w formacie .gme, któremu chcemy zmienić region zapisu z PAL na NTSC lub odwrotnie,– program PSXGameEdit, który można znaleźć tutaj, 1. Na początek przygotowujemy pliki save, które chcemy przekonwertować na inny region. Możemy się posłużyć save’ami pobranymi z sieci, np. z gamefaqs bądź też zgranymi przez nas z karty pamięci. Ja na potrzeby tego poradnika wybrałem ten pierwszy sposób i save’y do gier Final Fantasy VII oraz Medal of Honor pobrałem właśnie z gamefaqs. Ten pierwszy spróbuję skonwertować z NTSC na PAL, a ten drugi z PAL na NTSC, żeby sprawdzić czy wszystko działa w obie strony.Przykładowy save PAL do pobrania z gamefaqsPrzykładowy save NTSC-U/C do pobrania z gamefaqs 2. Jeśli jeszcze tego nie zrobiliśmy to pobieramy program, którym będziemy konwertować nasze save’y, a jest nim wspomniany na początku PSXGameEdit. Znajdziecie go tutaj.3. Po uruchomieniu programu wybieramy File, a następnie Open MemCard Image i załadowujemy obraz karty z wybranym save’em. Na początek wybiorę ten z gry Final Fantasy VII NTSC.4. Po jego załadowaniu możemy zobaczyć szczegółowe informacje o wybranym save z najważniejszą, a więc oznaczeniem gry, w tym przypadku SCUS-94163 który jasno wskazuje na to, że mamy do czynienia z grą Final Fantasy w wersji NTSC.5. Aby przekonwertować save tak by działał z wersją PAL gry wystarczy wybrać Convert, a następnie Convert to European. Gdy wyskoczy nam podobny komunikat jak na zdjęciu to wybieramy YES.6. Jak widać wybrany przez nas save zmienił kod gry z tego NTSC na PAL.7. Teraz wystarczy go zapisać wybierając File, a następnie Save MemCard Image i w kolejnym oknie podać nazwę nowego pliku oraz wybrać format rozszerzenia .gme.8. Identycznie postępujemy jeśli chcemy skonwertować inny save np. z wersji PAL na NTSC. Najpierw załadowujemy go do programu, a potem wybieramy Convert i Convert to American.9. Czasem przy próbie konwersji może pojawić się komunikat, taki jak w tym przypadku, że program nie jest w stanie sam skonwertować wybranego pliku save. Nie przejmujemy się tym, tylko klikamy OK, a następnie ręcznie zmieniamy oznaczenie gry z PAL na NTSC (lub odwrotnie, w zależności od potrzeb), wpisując w tym przypadku oznaczenie właściwe dla wersji NTSC-U/C gry, a więc SLUS-00974. Każda gra ma inne oznaczenie i znajdziemy je w Internecie lub na brzegu pudełka z grą.10. Po wpisaniu oznaczenia gry właściwego dla danego regionu i kliknięciu w inne pole pojawi się komunikat, który ignorujemy i klikamy po prostu YES. W pozostałych polach i tak nic nie zmieniamy, tylko zapisujemy save podobnie jak w przypadku tego od Final Fantasy VII wybierając format wyjściowy .gme.11. Gdy tego dokonamy to możemy powiedzieć, że zakończyliśmy już zabawę z konwersją save’ów. Teraz wystarczy je wrzucić na kartę pamięci i cieszyć się grą z wykorzystaniem pobranego zapisu. Jak widać na screenach konwersja w moim przypadku udała się bez żadnych problemów i zarówno wersja PAL Final Fantasy VII jak i wersja NTSC-U/C Medal of Honor odczytały przekonwertowane save’y z innych regionów.Czasem mogą się pojawić jakieś problemy z odczytaniem skonwertowanych save’ów, ale powinny to być pojedyncze przypadki. Podobno większe problemy mogą być w przypadku konwertowania japońskich plików z save na PAL lub NTSC-U/C i odwrotnie, ale ta informacja wymaga jeszcze weryfikacji.