Strona główna Historia (Strona 2)

Historia

Historia niezwykłego sklepu – PlayStation ’94 Shop

sklep playstation 94 baner 384x220 - Historia niezwykłego sklepu - PlayStation '94 Shop

Rok 2014 był rokiem szczególnym dla marki PlayStation, która obchodziła w tamtym czasie na całym świecie swoje okrągłe, dwudzieste urodziny. Sony Computer Entertainment przygotowało z tej okazji szereg kampanii promocyjnych, skupionych głównie wokół wydanej specjalnie z tej okazji rocznicowej edycji konsoli PlayStation 4 20th Anniversary. Każdy z lokalnych oddziałów PlayStation otrzymał swoją pulę rocznicowych konsol do rozdysponowania. Najczęściej można je …

Fakty, nie mity #6 – Premiera PlayStation (PSX) w Polsce

playstation polska 384x220 - Fakty, nie mity #6 - Premiera PlayStation (PSX) w Polsce

Pierwszy czerwca kojarzy się Polakom przede wszystkim z jednym wydarzeniem, a mianowicie z obchodzonym od 1950 roku Dniem Dziecka. Niewiele osób jednak pamięta, że tego dnia obchodzimy również inną ważną przynajmniej z perspektywy polskiego gracza rocznicę. Otóż 1 czerwca 1996 roku polski oddział Sony (Sony POLAND) oficjalnie rozpoczął sprzedaż konsol PlayStation w naszym kraju. To właśnie dzisiaj zatem obchodzimy dokładnie …

Historia CD Projekt i ich pierwszej, niedoszłej gry po polsku na PS2

baldurs gate pl ps2 baner 384x220 - Historia CD Projekt i ich pierwszej, niedoszłej gry po polsku na PS2

W maju 1999 roku do sklepów w całej Polsce trafiła pierwsza część Baldur’s Gate na komputery osobiste. Premiera gry w porównaniu do reszty świata była opóźniona o całe pół roku, ale opóźnienie to było w pełni usprawiedliwione. Wrota Baldura były bowiem pierwszą grą w Polsce, w której rozmach związany z lokalizacją gry na język polski nie ustępował w niczym anglojęzycznemu …

Losy batalii o wibracje, która mogła wstrzymać sprzedaż konsol PlayStation oraz PlayStation 2

dual shock rumbles baner 384x220 - Losy batalii o wibracje, która mogła wstrzymać sprzedaż konsol PlayStation oraz PlayStation 2

Kontroler Dual Shock od prawie dwudziestu lat towarzyszy kolejnym konsolom Sony i w zasadzie dopiero w ostatniej odsłonie doczekał się on wyraźnych zmian w swojej konstrukcji. Pad swoją nazwę zawdzięcza przede wszystkim wbudowanym wibracjom, które stanowią chyba najprostszy przykład wykorzystania technologii haptycznej w elektronice. Wielu jednak nie wie, że owe wibracje w pewnym momencie mogły przyczynić się do mocnego nadszarpnięcia …

Jak wyglądały ceny różnych konsol w Polsce w latach 1996-2006?

ceny konsol polska 1 384x220 - Jak wyglądały ceny różnych konsol w Polsce w latach 1996-2006?

Wiele źródeł w Polsce podając ceny różnych konsol posługuje się naturalnie danymi z Wikipedii. Problem w tym, że największa internetowa encyklopedia zwykle ogranicza się do podania ceny danej platformy jedynie z dnia premiery i do tego w dolarach. Jak zatem jest ustalana jej polska cena? Najczęściej autorzy takich tekstów po prostu przeliczają podaną w Wikipedii cenę z dolarów na złotówki …

Burzliwa historia emulatora Connectix Virtual Game Station

connectix virtual game station2 384x220 - Burzliwa historia emulatora Connectix Virtual Game Station

Rok 1999 pomimo świetnych wyników sprzedaży nie był łatwym rokiem dla pierwszej konsoli Sony, która musiała stawić czoła zupełnie nowym wyzwaniom. Wbrew pozorom nie do końca chodziło tutaj wyłącznie o konkurencję ze strony Nintendo czy Sega. Owszem pojawienie się nowej konsoli na rynku w postaci Sega Dreamcast w listopadzie 1998 roku i jej bardzo dobra sprzedaż w początkowym okresie mogły …

Rodzima dystrybucja – polskie wydania gier

rodzima dystrybucja gry baner 384x220 - Rodzima dystrybucja - polskie wydania gier

W czasach pierwszego PlayStation bardzo wyraźnie mieliśmy do czynienia z Europą dwóch prędkości, podzieloną na rozwinięte kraje nie skażone jarzmem sowieckiego ucisku i państwa dopiero zrzucające z siebie spuściznę żelaznej kurtyny. Polska znalazła się niestety w tej gorszej grupie i miało to swoje przełożenie również na rynek gier. Późniejsza premiera konsoli PlayStation, jej nieobecność w wielu sklepach, a także nie …

Fakty, nie mity #5 – Historia PlayStation w datach

historia playstation w datach 384x220 - Fakty, nie mity #5 - Historia PlayStation w datach

O historii pierwszego PlayStation na Strefie pisałem już wielokrotnie i pewnie wielokrotnie będę do niej wracał, gdyż w mojej ocenie jest to jeden z ciekawszych okresów w historii gier, który przez grubo ponad dekadę obfitował w różnego rodzaju wydarzenia i punkty zwrotne dla losów samej konsoli. Te wydarzenia postanowiłem już jakiś czas temu zebrać w jednym miejscu i tak właśnie …

Fakty, nie mity #4 – Cena PlayStation na przestrzeni lat i jej wpływ na pozycję konsoli

cena playstation jpg 384x220 - Fakty, nie mity #4 - Cena PlayStation na przestrzeni lat i jej wpływ na pozycję konsoli

Cena PlayStation na przestrzeni lat ulegała znacznym obniżkom i była jednym z kluczowych czynników, który pozwolił Sony, a więc debiutantowi na rynku konsol, pokonać bardziej doświadczonych konkurentów z firmą Sega na czele. To właśnie między innymi dzięki szybkim obniżkom ceny konsoli w pierwszych latach obecności PlayStation na rynku udało się stosunkowo szybko trafić do sporej rzeszy graczy, zostawiając daleko w …

Teiyu Goto – projektant i drugi “Ojciec PlayStation”

teiyu goto controller design banner 2 384x220 - Teiyu Goto - projektant i drugi "Ojciec PlayStation"

Pisząc o historii marki PlayStation nie sposób uciec od postaci Kena Kutaragiego bez którego Sony prawdopodobnie nigdy nie zdecydowałoby się wkroczyć w świat konsol. To właśnie jemu zawdzięczamy powstanie m.in. pierwszego PlayStation i to właśnie on w historii elektronicznej rozrywki figuruje jako „Ojciec PlayStation”. Mało kto jednak pamięta, że to nie bezpośrednio Ken Kutaragi, a zupełnie inna osoba w Sony …

Historia skrótów – PSX czy PS1?

odwieczny problem psx ps1 baner 384x220 - Historia skrótów - PSX czy PS1?

Pojawienie się pierwszego PlayStation w grudniu 1994 roku w Japonii oraz w kolejnym roku na pozostałych rynkach poprzedzone było bardzo intensywną kampanią promocyjną, która miała na celu przede wszystkim przybliżyć potencjalnym nabywcom nowego gracza na konsolowym rynku i pokazać jego mocne strony. Sony będące wówczas synonimem jakości i sprzętu z najwyższej półki nie mogło się jednak pochwalić takim doświadczeniem na …

Rodzima dystrybucja – gry po polsku na PSX

gry po polsku baner 384x220 - Rodzima dystrybucja - gry po polsku na PSX

Polska w ostatnich kilkunastu latach poczyniła ogromny postęp jeżeli chodzi o rozwój branży elektronicznej rozrywki stając się jednym z ważniejszych graczy na europejskim rynku. Oczywiście wciąż musimy nadrabiać zaległości wynikające z historycznych zawirowań do takich europejskich potentatów jak Wielka Brytania czy Niemcy, ale w wielu kwestiach te różnice są już naprawdę niewielkie. Naszym niewątpliwym atutem jest fakt, że wciąż jesteśmy …

Internet i-mode w PS one

internet i mode ps one baner 384x220 - Internet i-mode w PS one

Oficjalna prezentacja ostatniego modelu PlayStation, a więc PS one, miała miejsce w połowie 2000 roku. Wówczas to gracze na całym świecie po raz pierwszy mogli zobaczyć zminiaturyzowaną wersję pierwszego PlayStation, która miała oferować coś więcej niż tylko mniejsze gabaryty oraz inną kolorystykę. Po raz pierwszy w historii konsoli jej najnowszy model nie opierał się głównie na cięciach, ale wręcz przeciwnie, …

Historia czasopisma “Oficjalny Polski PlayStation Magazyn”

oficjalny polski magazyn playstation  historia baner 384x220 - Historia czasopisma "Oficjalny Polski PlayStation Magazyn"

Początek lat 90tych to prawdziwy wysyp biznesowych inicjatyw Polaków, którzy musieli szybko zapomnieć o gospodarce socjalistycznej i przejść na kapitalizm. W 1991 roku Panowie Marek Suchocki i Dariusz Kazik postanowili pójść za tym trendem i założyć swój własny biznes, powołując do życia wydawnictwo Computer Graphics Studio z siedzibą w Warszawie. Jak wiadomo pierwsze biznesy w IIIRP zwykle nie okazywały się …

Emulator bleem! / bleemcast! – czyli walka Dawida z Goliatem

historia bleem baner 2 384x220 - Emulator bleem! / bleemcast! - czyli walka Dawida z Goliatem

Świat elektronicznej rozrywki jak każdy biznes rządzi się swoimi prawami, których należy bezsprzecznie przestrzegać, gdyż w przeciwnym razie można narazić się na pewne reperkusje ze strony firm, które tym światem rządzą. W związku z tym mało kto decyduje się na próbę obalenia tego porządku, która z góry wydaje się być skazana na porażkę. Na szczęście raz na jakiś czas zdarzają …

123Strona 2 z 3

ZOSTAŃ NASZYM PATRONEM

patronite

DOŁĄCZ DO NAS

POLECAMY

ephegbf mgsmgsqdiretroagemgs rng

Najpopularniejsze