Historia

Wczesny wygląd konsoli PlayStation

wyglad playstation baner 384x220 - Wczesny wygląd konsoli PlayStation

Pierwsze PlayStation mimo upływu blisko 25 lat od premiery wciąż może pochwalić się jednym z bardziej ponadczasowych designów w świecie konsol. Głównym założeniem projektantów konsoli, z Teiyu Goto na czele, było stworzenie sprzętu nie tylko atrakcyjnego wizualnie, ale przede wszystkim maksymalnie uproszczonego pod względem obsługi. To właśnie prostota działania była głównym kryterium na którym postanowiono oprzeć wygląd obudowy PlayStation. Teiyu …

Limitowana edycja PlayStation Jordan Grand Prix. Niezwykła historia premiery gry Formula 1 97.

formula1 97 baner limited 2 384x220 - Limitowana edycja PlayStation Jordan Grand Prix. Niezwykła historia premiery gry Formula 1 97.

W 1996 roku na PlayStation zadebiutowało wiele kultowych marek bez których trudno wyobrazić sobie dzisiaj historię tej konsoli. To właśnie w tym roku swój debiut zaliczyły takie serie jak Crash Bandicoot, Tomb Raider, Need for Speed czy wreszcie Resident Evil. Dodatkowo pojawiły się doskonałe kontynuacje takich hitów jak Tekken oraz Wipeout. Tytuły te na lata związały się z marką PlayStation …

Odkrywamy historię zestawów deweloperskich PlayStation

historia deweloperskich playstation baner 384x220 - Odkrywamy historię zestawów deweloperskich PlayStation

Zestaw deweloperski w świecie konsol to sieć powiązanych ze sobą urządzeń oraz narzędzi programistycznych, stworzonych przez producentów konsol lub zewnętrzne podmioty, które umożliwiają tworzenie gier na poszczególne systemy. Najczęściej urządzenia te wizualnie odbiegają od swojego sklepowego odpowiednika i składają się z jednostki centralnej (GDK), bardzo często opartej o architekturę komputerów, zaawansowanych narzędzi programistycznych (SDK) oraz specjalnej wersji deweloperskiej konsoli, która …

Historia targów E3 z 1996 roku. Nintendo 64 wkracza na salony.

e3 1996 baner 384x220 - Historia targów E3 z 1996 roku. Nintendo 64 wkracza na salony.

Pierwsza edycja targów Electronic Entertainment Expo z 1995 roku okazała się ogromnym sukcesem całej branży gier w Stanach Zjednoczonych. Organizatorom z Interactive Digital Software Association z powodzeniem udało się stworzyć od podstaw imprezę, która bardzo szybko zyskała rangę najważniejszych targów poświęconych elektronicznej rozrywce w Ameryce. Dzięki E3 branża gier przestała już być zależna od organizowanych od lat 60tych targów elektroniki …

TOP 10 najlepiej sprzedających się gier na PSX w Polsce w latach 97-99

top 10 sprzedaz gier psx baner 384x220 - TOP 10 najlepiej sprzedających się gier na PSX w Polsce w latach 97-99

Do końca 1997 roku w Polsce sprzedało się szacunkowo około 50-70 tysięcy konsol PlayStation, z czego około 40 tysięcy zostało wprowadzonych do obrotu przez samo Sony Poland. Oczywiście liczby te należy traktować z pewną rezerwą, gdyż nie pochodzą one bezpośrednio od PlayStation Polska, które ma raczej słabe pojęcie o tamtych czasach, ale z różnych komunikatów prasowych, na jakie udało mi …

Historia targów E3 z 1995 roku. Przełomowy moment w historii gier.

e3 1995 baner strefa new 384x220 - Historia targów E3 z 1995 roku. Przełomowy moment w historii gier.

Przez kilkadziesiąt lat najważniejszą imprezą poświęconą branży elektronicznej były amerykańskie targi Consumer Electronics Show, które począwszy od 1967 roku corocznie przyciągały tysiące wystawców, chcących zaprezentować swoje nowatorskie wynalazki całemu światu. To właśnie na targach CES po raz pierwszy zaprezentowano m.in. domową wersję Ponga (1975), komputery Atari 400/800 (1979) oraz Commodore 64 (1982), a także konsolę Nintendo Entertainment System (1985). Mimo …

Historia i losy katamaranu PlayStation

playstation katamaran baner 384x220 - Historia i losy katamaranu PlayStation

W latach 90tych europejski oddział Sony Computer Entertainment (SCEE) robił dużo by jak najlepiej wypromować markę PlayStation na Starym Kontynencie. W tamtym czasie nie było to łatwe zadanie, gdyż rynek konsol i gier w Europie nie był aż tak rozwinięty jak w Japonii czy Ameryce. Ponadto Europa była dużo bardziej zróżnicowana niż pozostałe regiony, w związku z czym SCEE musiało …

Historia kontrolerów PlayStation cz. III – Dual Analog i jego rywalizacja z padem od Nintendo 64

historia kontrolero dual analog baner 384x220 - Historia kontrolerów PlayStation cz. III - Dual Analog i jego rywalizacja z padem od Nintendo 64

Pierwszy rok obecności PlayStation na rynku to pasmo wielu sukcesów. Udana architektura, wygodny pad, wsparcie dla deweloperów, uczciwa polityka licencyjna oraz skuteczna kampania marketingowa, sprawiły że konsola dość szybko zdobyła uznanie graczy, wydawców oraz prasy, stając się liderem branży i wyprzedzając na tym polu wydawać by się mogło bardziej doświadczoną i startującą z zupełnie innej pozycji Segę. Pojedynek PlayStation z …

Ciężarówki PlayStation w trasie od ponad 20 lat

truck baner 384x220 - Ciężarówki PlayStation w trasie od ponad 20 lat

Charakterystyczna, czerwona ciężarówka z logo marki Coca-Cola jest znana chyba każdemu kto w święta Bożego Narodzenia włącza od czasu do czasu telewizję. Ciężarówka ta jest głównym bohaterem jednej z najpopularniejszych reklam emitowanych w tym czasie, która od 1995 roku pojawia się w telewizjach na całym świecie i która zyskała nawet status jednego z komercyjnych zwiastunów świąt. Niewiele osób wie, że …

Historia kontrolerów PlayStation cz. II – Pady cyfrowe i ich ewolucja

historia kontolerow playstation geneza ban22 384x220 - Historia kontrolerów PlayStation cz. II – Pady cyfrowe i ich ewolucja

Pod koniec 1994 roku uwaga świata elektronicznej rozrywki została zwrócona w kierunku odległej Japonii, gdzie 3 grudnia doszło do premiery konsoli PlayStation. Debiut Sony na zupełnie nowym dla firmy polu okazał się bardzo udany, choć na początku nie wszyscy wierzyli w sukces tego przedsięwzięcia. Dzięki pracy Teiyu Goto, który w tamtym czasie odpowiadał za projekt wizualny konsoli, już w połowie …

Historia kontrolerów PlayStation cz. I – Geneza

historia kontolerow playstation geneza ban 384x220 - Historia kontrolerów PlayStation cz. I - Geneza

Kontroler Dual Shock towarzyszy PlayStation od ponad 20 lat i mimo zmian zachodzących na przestrzeni kolejnych generacji konsol, wciąż zachowuje on pierwotny kształt i układ przycisków, który stanowi rozwinięcie klasycznego, cyfrowego pada bez analogów, debiutującego z pierwszą konsolą Sony w grudniu 1994 roku. Wielu graczy zdążyło już zapomnieć, że Dual Shock nie był domyślnym kontrolerem dla PlayStation od samego początku. …

Broszury reklamowe PlayStation z dawnych lat

broszury baner 384x220 - Broszury reklamowe PlayStation z dawnych lat

Dawno temu wspominałem na Strefie, że po raz pierwszy konsolę PlayStation zobaczyłem chyba w katalogu z ubraniami Quelle, który moja siostra przywiozła z Niemiec. Pewnie mało kto pamięta, ale w tamtym czasie było to prawdziwe okno na świat dla wielu Polaków, szczególnie tych, którzy nie mieszkali w takich miastach jak Warszawa czy Kraków. O ich znaczeniu myślę najlepiej świadczy fakt, …

Pierwsza wizyta Lary Croft w Polsce

lara croft polska 1999 384x220 - Pierwsza wizyta Lary Croft w Polsce

Pod koniec lat 90tych minionego wieku Polska coraz częściej zaczynała być zauważana przez największych wydawców gier i traktowana jako perspektywiczny rynek sprzedaży. Coraz więcej topowych marek zaczynało promować u nas swoje największe hity. Do jednej z bardziej spektakularnych wówczas promocji doszło pod koniec 1999 roku, kiedy to do Polski po raz pierwszy przyjechała najsłynniejsza pani archeolog świata – Lara Croft, …

Platynowa Edycja gier na PlayStation i jej historia

platinum games baner 384x220 - Platynowa Edycja gier na PlayStation i jej historia

W 1997 roku miało dojść do kluczowego starcia pomiędzy PlayStation oraz Nintendo 64. Zwycięzca tego pojedynku mógł być tylko jeden, dlatego obie firmy postanowiły właśnie na ten rok wytoczyć swoje największe działa. PlayStation miało za sobą kilka lat obecności na rynku i pasmo wielu sukcesów. Konsola bardzo szybko zdobyła serca graczy i objęła palmę pierwszeństwa, doskonale radząc sobie z liczną …

Krótka historia teleturnieju “Wirtualna Gra PlayStation” na TVP1

teleturniej wirtualna gra playstation baner 384x220 - Krótka historia teleturnieju "Wirtualna Gra PlayStation" na TVP1

Na początku 1999 roku polski oddział Sony Poland postanowił wypromować konsolę PlayStation jako idealną rozrywkę dla całej rodziny. W tym celu postanowiono zlecić Telewizji Publicznej produkcję teleturnieju familijnego – “Wirtualna Gra PlayStation”, w którym główną rolę odgrywać miała konsola PlayStation oraz gry na ten system. Oprócz promocji konsoli w telewizji, teleturniej miał również zachęcić graczy do korzystania z oryginalnych nośników …

123Strona 1 z 3

FORUM

forum

PATRONITE

patronite

PATRNERZY

ephegbf mgsmgsqdiretroagemgs rng

Najpopularniejsze