Forum strefaPSX

Telewizor do grania - dyskusja ogólna

Offline G-R-Z-E-C-H

  • *
  • 924
  • 1
  • PSN ID: G-R-Z-E-C-H
Odp: Telewizor do grania - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #75 dnia: Styczeń 07, 2018, 16:47:11 »
To by było straszne cebulactwo :P

Offline SALADYN

  • *
  • 1854
  • 8
  • PSN ID: saladyn_zl
Odp: Telewizor do grania - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #76 dnia: Styczeń 07, 2018, 17:08:37 »
Najlepiej to kupić w jednym sklepie TV i w domu sprawdzić, mamy 7 dni na zwrócenie czy odstąpienie od kupna więc można wymienić na inny, znów go sprawdzić w domu i do 7 dni znów możemy oddać i sprawdzić kolejny.

Ma się 14 dni kalendarzowych na odstąpienie od umowy, licząc od daty otrzymania towaru. Jednak trzeba pokryć koszty transportu towaru do dostawcy który dodatkowo może nie zwrócić całej kwoty jeśli tv będzie nosił ślady użytkowania. Nie warto więc tak kombinować. Poza tym tyczy się tylko zakupów online, kupując w sklepie stacjonarnym sprzedawca może odmówić przyjęcia zwrotu.
Lepiej coś wybrać będąc w pełni świadomy zalet i wad danego modelu, kombinowanie jeszcze nikomu nie wyszło na dobre.

Wybierając TV do współczesnych konsol warto od razu ustalić ile chce się wydać i jak duży ma być ekran. Potem wybrać się do kilku sklepów, pospisywać dostępne modele które spełniają nasze warunki i dopiero wtedy w internecie posprawdzać parametry pod kątem grania które koledzy wyżej opisywali i przy okazji opinie.
Warto też sobie uzmysłowić że nigdy nie będzie się w 100% zadowolonym z dokonanego wyboru bo sporo wad TV wychodzi dopiero po jakimś czasie od użytkowania i nawet taki pewniak polecany przez wszystkich dookoła może zawieść w pewnych aspektach.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2018, 17:31:45 wysłana przez SALADYN »

Offline Damian

  • *
  • 288
  • 7
  • PSN ID: damiank94
Odp: Telewizor do grania - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #77 dnia: Marzec 31, 2018, 10:52:27 »
Na filmie można zauważyć bezpośrednio różnicę między CRT a LCD jeżeli chodzi o input lag.

Would you like to combine the Lighter with the Green Herb ?

> Yes No

Offline Mitsu

  • *
  • 498
  • 2
Odp: Telewizor do grania - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #78 dnia: Marzec 31, 2018, 13:39:58 »
Na filmie można zauważyć bezpośrednio różnicę między CRT a LCD jeżeli chodzi o input lag.



Film niestety nie jest dobrze zrobiony. Gość lata po menu na padzie. Nie zrobił nawet slowmo. Laga rzędu 30ms naprawdę nie widać gołym okiem, nawet w bezpośrednim porównaniu ekranów. Jeszcze werdykt typuje na zasadzie  „ten mi się bardziej podoba”. Nie ma się co opierać na takich porównaniach z czapy. Temat tv nie jest taki prosty żeby postawić pare koło siebie i wydać werdykt ze jeden jest lepszy od drugiego. To jest dużo bardziej skomplikowane, a telewizory na przestrzeni lat bardzo się zmieniały.

Offline Namingway

  • *
  • 349
  • 1
  • PSN ID: Namingway_PL
Odp: Telewizor do grania - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #79 dnia: Marzec 31, 2018, 15:49:35 »
Dokładnie tak jak @Mitsu napisał, to nie jest takie proste. Rzeczywiście kiepski filmik, gość nie za bardzo chyba wie o czym mówi.

Dodatkowo chciałbym zauważyć, że ten CRT, prawie na pewno jest 100hz, więc te porównanie nie ma żadnego sensu...

Offline hankie

  • *
  • 2570
  • 10
  • PSN ID: hankie_pl
Odp: [CyborgDE]Biuro Cybucha
« Odpowiedź #80 dnia: Kwiecień 04, 2018, 09:06:21 »
Strefa bawi i uczy :) Zawsze byłem ciekaw ile te pierdołki (przedrożone na allegro) są warte. Ale to raczej chyba lampka do niezbyt skomplikowanych slajdów ew bajek dla dzieci, skoro napisy w filmach by się ciężko czytało :/
Ale dobrze, że ktoś z nas to przetestował.
Taki mały off-top odnośnie wyświetlania - oglądałem Netflixa na CRT, to odcinki z napisami były już lekko na granicy komfortu czytania z miejsca kanapy.

EDIT: wątki wydzielone i scalone
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2018, 14:22:13 wysłana przez hankie »

Offline Quake96

  • *
  • 1151
  • 5
  • SCEE™
Odp: Odp: [CyborgDE]Biuro Cybucha
« Odpowiedź #81 dnia: Kwiecień 04, 2018, 14:04:55 »
Bo CRT tak naprawdę chyba nigdy nie są dobre do czytania napisów z większej odległości. Zauważcie przecież, ilu z nas złapało się na tym, że po przesiadce na LCD/LED dostało efektu "wow, jaki czysty obraz". CRT mają to swoje charakterystyczne rozmycie i dlatego są "najlepsze" do starych konsol. Po prostu ukrywają niedoskonałości, poprzez swoje niedoskonałości, jakkolwiek to nie brzmi.

Dalej uważam, że do tego kącika retro, najlepszym wyborem będzie jakiś bardziej markowy telewizorek LCD o niewielkich rozmiarach. CRT dobre są dla "maniaków" i im je może pozostawmy :P Poza tym od LCD oczy się tak nie męczą jak od CRT. Mogę to potwierdzić na własnym przykładzie.

Offline hankie

  • *
  • 2570
  • 10
  • PSN ID: hankie_pl
Odp: Telewizor do grania - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #82 dnia: Kwiecień 04, 2018, 15:01:28 »
Ale to raczej wynika z samej budowy i różnicy działania tych TV.

LCD bez konwertera, OK - ale mniejszy i z niezbyt krystalicznym obrazem z wiadomych względów ;) Markowy? Teraz na 19 cali LCD FUNAI wszystko wygląda jak obrazek :) Dlaczego? Bo to maleństwo:)

CRT dla maniaków? Może aż tak nie, raczej monitory studyjne ;) CRTka całkiem dobrego do zwykłego grania (bez poruszania filozofii i spraw technicznych) dostaniesz za free, więc za darmo dostajesz odczucia w pełnej wersji - o ile masz miejsce.

Offline Quake96

  • *
  • 1151
  • 5
  • SCEE™
Odp: Telewizor do grania - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #83 dnia: Kwiecień 04, 2018, 17:55:23 »
Dlatego napisałem "maniaków" w cudzysłowie, bo podpiąć pod to można też laików szukających "lepszych" doznań ze starych konsol. Jak dla mnie trzymanie CRTka dla choćby szaraka to bezsens. Na mniejszych LCD obraz nie będzie wcale taki zły jak się o tym mówi, a całość będzie w pełni grywalna. CRT to dla mnie relikt minionych czasów. Nie chciałbym już chyba na dłużej wracać do tego charakterystycznego "pisku" kineskopu i bolących od oczu.

CRT tak naprawdę ma więcej wad niż zalet, tylko że wiele wad sprytnie obraca się w zalety. Po prostu starsze konsole sprytnie wykorzystywały te wady, by maskować swoje niedoskonałości, takie jak choćby niska rozdzielczość i brak wygładzania krawędzi.

Tylko ten kij ma dwa końce. Bo z jednej strony zyskujemy "gładszy" obraz bez tylu poszarpanych krawędzi, a z drugiej odbija się to nie tylko na grafice w grach, ale i napisach, które stają się mniej czytelne.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2018, 17:59:04 wysłana przez Quake96 »

Offline Namingway

  • *
  • 349
  • 1
  • PSN ID: Namingway_PL
Odp: Telewizor do grania - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #84 dnia: Kwiecień 04, 2018, 19:31:08 »


CRT tak naprawdę ma więcej wad niż zalet, tylko że wiele wad sprytnie obraca się w zalety. Po prostu starsze konsole sprytnie wykorzystywały te wady, by maskować swoje niedoskonałości, takie jak choćby niska rozdzielczość i brak wygładzania krawędzi.

"Amazing. Every word of what you just said was wrong." - jakby to powiedział Luke Skywalker ;)

@Quake96:bez obrazy, ale czytając to co piszesz mam wrażenie, że nie masz zbyt wiele wiedzy i doświadczenia w temacie CRT. Bardziej to są Twoje subiektywne odczucia niż fakty. To właśnie nowoczesne ekrany LCD mają mnóstwo wad jeśli podłączy się do nich sprzęt analogowy, których właśnie CRT'ki są pozbawione.

A czy CRT to relikt? Wszystkie urządzenia typu Framemeister, OSSC, scanline generatory itp. powstały właśnie po to, żeby grając w retro gry na nowoczesnym ekranie, mieć doświadczenia jak najbardziej zbliżone do tego co było kiedyś na CRT. Ludzie płacą za te urządzenia gruby hajs, a mimo wysokich cen, popyt na nie jest ogromny. Nawet w SNES mini jest filtr emulujący obraz  CRT, tak samo w wydaniach gier Neo Geo ACA na PS4 i wielu innych.

 Jeśli chodzi o sygnał analogowy, to CRT to raczej niedoscigniony ideał (w pewnych aspektach) i nie da się temu zaprzeczyć.

A czy można grać na LCD i cieszyć się z rozgrywki? Oczywiście! Wszystko kwestia preferencji i osobistych wymagań. Ale nie można mówić, że granie na LCD w retro, jest na równi, a nawet lepsze od grania na CRT, bo to nie prawda. Zawsze będzie to tylko półśrodek. W mniejszym lub większym stopniu, ale jednak.

Ja osobiście uwielbiam CRT'ki, ale w żadnym wypadku nie jestem przeciwnikiem grania na LCD. Sam planuje w najbliższej przyszłości zakupić jakiś pożądany scaler i mieć możliwość podłączenia wszystkich retro systemów również do nowoczesnego ekranu.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2018, 23:34:15 wysłana przez Namingway »

Offline Quake96

  • *
  • 1151
  • 5
  • SCEE™
Odp: Telewizor do grania - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #85 dnia: Kwiecień 04, 2018, 19:36:55 »
Trudno się z Tobą nie zgodzić, jeśli chodzi o początek twojej wypowiedzi. Moja wiedza na ten temat jest nikła, a to o czym mówię, to praktycznie tylko moje odczucia, jako przeciętnego gracza, nie kogoś kto jest zafascynowany, bądź bardziej zainteresowany tematem wyświetlaczy LCD/CRT itd.

Po prostu przedstawiłem to ze swojej perspektywy, z którą oczywiście nikt nie musi się zgodzić, tylko jak zwykle zapomniałem dodać, że to moje subiektywne zdanie :P

Tylko w kwestii "lepszości" raczej, podsumował to subiektywnym stwierdzeniem, że co dla kogo jest lepsze :) Wiadomo, technicznie masz zapewne rację, ale zauważmy, że nie każdy lubi takie rzeczy jak "scanlines" i tym podobne. Więc tak, technicznie do starszych konsol, analogicznie starszy sprzęt. Jednak subiektywnie, to już kwestia indywidualnego podejścia, bo ja na przykład zdecydowanie bardziej wolę ostry i wyraźny, aczkolwiek uwydatniający "wady" starszych konsol obraz, niż gładszy, ale okupiony kilkoma denerwującymi mnie szczegółami widok.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2018, 19:40:15 wysłana przez Quake96 »

Offline Mitsu

  • *
  • 498
  • 2
Odp: Telewizor do grania - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #86 dnia: Kwiecień 04, 2018, 22:25:01 »
Ja tez chciałbym stanąć w obronie poczciwych crt
To nie jest tak ze crt wyświetlają obraz w jakiejś gorszej formie niż LCD. Po prostu w czasach tych starych konsol taki był standard obrazu. A jeżeli taki był standard to konsole w tamtych czasach generowały obraz zgodny ze standardem. Tv hd skaluje obraz i powiększa go żeby pasował do większej rozdzielczości ekranu. To niesie za sobą brzydkie efekty w postaci wielkich pikseli itd. Analogowy crt wyświetla obraz taki jaki ma podany. Nie ma pikseli tylko są linie obrazu. Jest przeplot albo scanlines i migotanie obrazu. Taki po prostu był standard. Można go lubić a można nie lubić. Nie bez powodu teraz standardem jest 4k. Teraz wszystko jest lepsze. Na telefonie masz wyższa rozdzielczość niż na crt tv.
A samo skalowanie wg mnie niszczy obraz. Wyobraź sobie ze chcesz pooglądać obraz taki namalowany na płótnie. Masz go w postaci analogowej czyli po prostu w postaci fizycznej na ścianie. Masz tez w postaci cyfrowej czyli zdjęcie zrobione powiedzmy w rozdzielczości 480p dla ułatwienia. Obraz na ścianie możesz sobie oglądać z bliska z odległości 10 cm. Praktycznie nie ma to sensu ale to tylko ba potrzeby porównania. Widzisz ślady po pędzlu i kurz na płótnie z tak bliskiej odległości. Dochodzisz do wniosku ze najlepiej podziwia Ci się obraz z odległości 1m i tak nie ma na nim żadnych szczegółów i nie ma sensu patrzeć na niego z bliska albo przez lupę. To jest jak oglądanie crt. Patrzysz na ekran tak jak chciał tego twórca gry. Widzisz szczegóły które stworzył a gdy przyblizysz się za bardzo do ekranu to możesz oglądać  linie obrazu i fosfory crt. Nie ma to sensu wiec grasz z odpowiedniej odległości żeby ładnie było widać obraz.
Wracając do formy cyfrowej - masz zdjęcie obrazu w 480p i wyświetlasz je na ekranie 4K 50 cali. Obraz jest malutki ma samym środku ekranu i wyglada spoko, ale powiększasz go na full screena. 480p zostaje rozciągnięte do 4K i widzisz okropnie rozmazany obraz i wielkie piksele. Oglądasz taki przekonwertowany obraz z 1m a obraz jest powiększony 10x. Jesteś zmuszony oglądać obraz z bliska bo nie da się go pomniejszyć i jest to niekomfortowe do oglądania. No chyba ze będziesz siedział 5m od tv. Tak właśnie działa tv 4K z ps1.

Jest to ekstremalne porównanie ale jeśli kogoś nie interesują tematy techniczne to może będzie mu łatwiej zrozumieć o co chodzi. Oczywiście to nie jest wszystko takie proste i są inne aspekty które pominąłem dla uproszczenia. Np stare plazmy wyświetlają obraz podobny do crt. A niektóre są w stanie nawet generować scanlines. Po prostu trzeba pamiętać ze kiedy standardem był sygnał analogowy a tera jesteśmy dużo dużo dalej jeżeli chodzi o jakość mediów. I to ze sobą nie jest kompatybilne,a stare gry były projektowane w analogowym standardzie.

Offline Quake96

  • *
  • 1151
  • 5
  • SCEE™
Odp: Telewizor do grania - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #87 dnia: Kwiecień 04, 2018, 23:43:58 »
Jak dla mnie to to porównanie trochę nie trzyma się kupy. Co ma spojrzenie na coś "realnie" z bliska do cyfrowego zdjęcia w niskiej rozdzielczości? Wiem, że chodziło ci o to, że CRT wyświetla obraz ze starych konsol w natywnej rozdzielczości, a LCD skaluje obraz do swojego ekranu, ale w CRT rozdzielczość to inna bajka. To tak dwie różne technologie, że według mnie nie ma czego tu porównywać.

Dalej jednak uważam, że obraz na LCD jest po prostu "czystszy". Pozbawiony tych wszystkich "skanlinii" i tym podobnych, co podaje nam obraz w jego surowym stanie, lecz odpowiednio dopasowany do ekranu telewizora.

Osobiście po prostu lepiej patrzy mi się na ekran LCD. Dla porównania, na CRT z pewnej odległości miałem czasem problem by dostrzec mniejsze szczegóły, bo te zanikały gdzieś w rozmyciu kineskopu, a sam obraz moim zdaniem był mniej ostry, podczas gdy na LCD z tej samej odległości wreszcie mogłem zacząć komfortowo grać. I za przykład weźmy tu PSXa, coby potem ktoś nie mówił, że to kwestia tego, że na LCD odpalałem konsolę pracującą w wyższej rozdzielczości.

Offline Mitsu

  • *
  • 498
  • 2
Odp: Telewizor do grania - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #88 dnia: Kwiecień 05, 2018, 09:21:23 »
Musiałbyś zobaczyć monitor studyjny w akcji. Albo hd crt 100hz. Kiedyś mailem stary crt deawoo ok 20 cali i nie mogłem na nim grać w tekkena bo obraz był tak rozmazany ze nie dało się nawigować po menu. Gdy kupiłem monitor studyjny jvc 14 cali i podpiąłem do niego ps3 to wszystkie nawet najmniejsze czcionki w gran turismo 6 było widać wyraźnie przy 480i. Miałem tez jakiś czas hd crt 32 cale z obsługa 720p. Tam było wszystko ostre jak żyleta. Ale sprzedałem go gdy dowiedziałem się ze skaluje tak samo jak LCD. Z reszta na forum są jeszcze zdjęcia obu tych tv i screenshoty.

Aczkolwiek zgadzam się, ze LCD wyświetla obraz w przyjemniejszy dla oka sposób, bo nie migocze. Tak samo większa liczba pikseli tez nie jest do końca czymś złym, ale problem jest w tym ze nowe tv maja słabe skalery z sd do hd. Gdyby w każdym LCD był wbudowany framemaister to pewnie sam bym na nich grał.

Offline Quake96

  • *
  • 1151
  • 5
  • SCEE™
Odp: Telewizor do grania - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #89 dnia: Kwiecień 05, 2018, 10:45:38 »
Fakt, telewizora CRT HD to nigdy nie miałem, choć nie wiem czy ten mój dawny Trinitron nie miał chociaż tych 100hz. Ogólnie CRTków miałem mnóstwo, w różnych rozmiarach i to co mogę na pewno powiedzieć, że jeden drugiemu nie był równy. Wiadomo, niektóre nieco zużyte, lub gorszej jakości, miały gorszy, bardziej niewyraźny obraz, ale faktem jest, że bywały i takie co miały obraz naprawdę bardzo dobrej jakości. Mimo to po prostu moje oczy nie lubią CRTków, zapewne przez wspomniane przez Ciebie migotanie :)

Co do LCD, to ja mam może tyle szczęścia, że mam jeden ze starszych TV, z czasów gdy analogowa telewizja była jeszcze w użyciu, a sam telewizor nie ma nawet dekodera DVBT, co może sugerować, że w tym przypadku jeszcze dbano o przynajmniej w miarę przyzwoite przetwarzanie sygnału analogowego.