Własna gra

Angrama · 12637

Offline Angrama

dnia: Stycznia 02, 2015, 16:38:58
Czy ma ktoś doświadczenie przy tworzeniu własnej gry? Bez względu na platformę. Są narzędzia dla ludzi nieznających jezyków programowania gotowe silniki, frameworki, edytory gdzie wszystko wygląda jak tworzenie mapki/scenariusza do gry, podczas gdy efektem końcowym jest mała, osobno uruchamiana aplikacja.

Sam piszę szkielet gry. Uczę się javy i właśnie w tym języku piszę kod. Nie jest łatwo, jak ktoś chce mogę pokazać co mam na tą chwilę. Gdyby udało mi się coś sensownego stworzyć, to myślę, że po wersji pc zająłbym się dopasowaniem do realiów psp. Psx jest pewnie po za zasięgiem. Tutaj wymagana by była bardzo zaawansowana znajomość javy i pewnie ze dwóch innych języków, bo nie wydaje mi się aby istniały narzędzia umożliwiające pisanie/konwertowanie gier na szaraka.



Offline gumislav

Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 02, 2015, 17:29:25
No to cię zaskoczę, bo proste gry na szaraka powstają do dziś przy użyciu kopii oprogramowania developerskiego wykorzystanego niegdyś do tego celu. Cały SDK dla PlayStation nosił nazwę PSY-Q i wraz z innymi niezbędnymi dodatkami do tworzenia gier na PSX możesz ściągnąć go stąd http://www.psxdev.net/downloads.html. Możliwe, że dla tworzenia bardziej zaawansowanych produkcji należy jeszcze trafić gdzieś developerską wersję konsoli do debuggowania z możliwością połączenia jej z kompem, ale może się mylę (Trzyzet i fixxxer1 niech się wypowiedzą). Na szaraka możesz pisać tylko w C albo C++.
Innym sposobem na tworzenie gier jest też dorwanie edycji PlayStation o nazwie NetYaroze, która była przeznaczona specjalnie dla domorosłych programistów, wraz z niezbędnym oprogramowaniem.
Na stronie http://www.psxdev.net/ znajdziesz trochę gier homebrew oraz forum dla programistów PSX.
Polecam również homebrew stąd: http://www.theisozone.com/downloads/playstation/psx-homebrew/

Retromaniacy wszystkich krajów, łączcie się!
Nie ważne co... ważne, że retro.


Offline Janusz

  • The boss
  • Administrator
  • Marszałek
  • *
    • Wiadomości: 11179
    • Reputacja: 117
  • Odznaczenia Udział w forumowym wyzwaniu na przejście 28 gier w 2022 roku. Użytkownik z minimum czteroletnim stażem na forum. Użytkownik, który może pochwalić się napisaniem na forum minimum 1000 wiadomości.
    • strefapsx.pl
Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 02, 2015, 17:54:34
Raz w gimnazjum pomagałem tworzyć kumplowi grę w Pascalu, ale nasza zabawa skończyła się na intro :) Zresztą ja byłem od pomysłów, a on od wykonania. Raczej nie mam talentu do takich rzeczy.

Zawsze za to chciałem mieć RPG Maker na PSXa i pobawić się tym programem. Myślę dla takich laików jak ja szło by to jakoś opanować, ale niestety nie miałem okazji go nigdy przetestować.



Offline Angrama

Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 06, 2015, 22:37:36
Priorytetem jest stworzyć wersję na pc której nie będę musiał się wsydzić, wszystko po za tym przychodzi w drugiej kolejności. Pewnie będę chciał upchnąć jakieś wątki z szaraka, nawiązania do klasyki i to by mogła być kompensacja tego, że jednak na psx gry nie napiszę. Tyle jest rzeczy do przyswojenia i tak niewiele czasu.



Offline Angrama

Odpowiedź #4 dnia: Lutego 15, 2015, 00:07:21
https://drive.google.com/file/d/0BxiteCz60hgLZUVadTEwcjlfalE/viewPozwólcie, że podbiję swój temat. Przez ostatnie dni pisałem bardzo prostą grę w javie (czysta java bez zewnętrznych bibliotek). Można ją pobrać z linku powyżej, waży tyle co nic. Do uruchomienia potrzebna jest Java 6, z tym nie powinno być problemu, gdyż soft te jest wymagany przez przeglądarki i pewnie każdy go ma.

Czekam na uwagi lub ewentualne raporty o błędach.



Offline gumislav

Odpowiedź #5 dnia: Lutego 15, 2015, 08:42:40
Bardzo miły "klikacz"  :) Moje sugestie:
- wymyśl jakąś historyjkę (fabułę) i udostępnij możliwość jej przeczytania z ekranu startowego,
- kolory kulek muszą być bardziej odróżnialne (są dwa odcienie niebieskiego, ledwie się różniące, przez co układałem obok siebie różne kulki),
- wrzuć koniecznie jakąś muzyczkę ze stock'a na ekran startowy i jakiś utworek w grę (i odrębną pod historyjkę),
- dodaj dźwięk przy zaliczaniu kombinacji i przy pojawieniu się napisu GameOver,
- wymyśl może jakieś bonusowe kulki pojawiające się tylko raz na jakiś czas i dające jakąś ekstra możliwość, ale tylko przy prawidłowym ich wykorzystaniu w kombinacji.

A tu link do mojej gierki zrobionej w edytorze. Gra jest o... mojej córeczce  ;D Jest to prosta zręcznościówka. Zachęcam!
https://drive.google.com/file/d/0B326ZG90trtNOFM4Y2RtVFY4Xzg/view?usp=sharing

Retromaniacy wszystkich krajów, łączcie się!
Nie ważne co... ważne, że retro.


Offline Angrama

Odpowiedź #6 dnia: Lutego 15, 2015, 14:39:21
Tak, myślę że to trafne uwagi i nie miałbym problemów z ich wprowadzeniem. Osobiście najbardziej niepodoba mi się fakt, kurczak-maskotka nie jest animowany. Tego nie przeskoczę, bo grafikiem nie jestem (nie stworzę tylu sprite'ów). A chciałbym aby nie tylko reagował na kombosy,ale również miał kilka poziomów bycia w stresie (jak w bust-a-move 3,4).

Btw fajny pomysł na zręcznościówkę, jaka była reakcja kiedy córka zobaczyła grę? Pewnie największe wrażenie zrobiło to, że bohaterka ma tak samo na imie, jeszcze zanim dowiedziała się że to ona sama; że gra jest o niej. Dosyć dużo czasu spędzam z bratankami (dwójka). Jeden ma bardziej oryginalne imię, ale Kuba (Jake) zawsze przeżywa kiedy ktoś tak samo się nazywa. W ogóle ma coś takiego, musi wybrać postać, niby on nią jest nawet jeśli gra jest na 1 osobę.



 

SMF spam blocked by CleanTalk