RPG na inne platformy (PS2, Xboxy, PC etc)

Manifesto · 13716

Offline fixxxer1

Odpowiedź #15 dnia: Maja 20, 2016, 19:32:49
Bodzio, ile zajęło Ci przejście tej Zeldy? Grałem już kilka ładnych godzin, przestałem i nie mogę dalej się zmobilizować.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka




Offline Janusz

  • The boss
  • Administrator
  • Marszałek
  • *
    • Wiadomości: 11319
    • Reputacja: 119
  • Odznaczenia Udział w forumowym wyzwaniu na przejście 28 gier w 2022 roku. Użytkownik, który może pochwalić się napisaniem na forum minimum 1000 wiadomości.
    • strefapsx.pl
Odpowiedź #16 dnia: Maja 20, 2016, 19:57:12
Nie mam pojęcia, myślałem że po przejściu jakiś licznik się pojawi czy coś, a tu nic ;/ A coś Cię demotywuje w grze czy po prostu zbyt infantylna?



Offline Manifesto

Odpowiedź #17 dnia: Lipca 07, 2016, 08:56:55
Ogromny plus należy się za wykonanie tej wersji na Wii U. Szczerze nie wyobrażam sobie gry na GC w to bez pada od Wii U, który tutaj się sprawdził świetnie i aż przyjemnie było korzystać z mapy czy inventory na ekranie dotykowym.

Po prostu wchodzisz do menu jak w wielu innych grach :) Mi sie tam na GC grało w to dobrze. Wind Waker to dla mnie gra bardzo dobra, ale ma trochę wad i jej oceny były wg mnie nieco przesadzone. Tak jak napisałeś, za łatwa i za mała.

A jeśli chodzi o czas gry, nie pamiętam dokładnie, bo dawno grałem, ale jest to gra dość długa, a jeśli chcesz się bawić w sekrety to ponad 30 godzin gwarantowane.
« Ostatnia zmiana: Lipca 07, 2016, 08:59:07 wysłana przez Manifesto »



Offline Janusz

  • The boss
  • Administrator
  • Marszałek
  • *
    • Wiadomości: 11319
    • Reputacja: 119
  • Odznaczenia Udział w forumowym wyzwaniu na przejście 28 gier w 2022 roku. Użytkownik, który może pochwalić się napisaniem na forum minimum 1000 wiadomości.
    • strefapsx.pl
Odpowiedź #18 dnia: Lipca 07, 2016, 09:30:10
Ty pewnie nie miałeś wyboru bo była jedna wersja na rynku, a ja już tak :)

Co do długości to według mnie w sam raz, żeby grą się nie znudzić bo momentami jest dość schematyczna jak na RPG.

Cóż, do premiery Zeldy zostało mi jeszcze ograć Skyward Sword. Grał ktoś może bo słyszałem różne opinie na temat tej gry, bądź co bądź jedynej pełnoprawnej Zeldy pod Wii?



Offline Qdi

  • Zasłużony
  • Sierżant
  • *
    • Wiadomości: 312
    • Reputacja: 3
  • Nie trzaskaj obrotowymi drzwiami!
  • Odznaczenia Odznaka za trzecie miejsce w liczbie ukończonych gier w 2024 roku. Odznaka za drugie miejsce w liczbie ukończonych gier w 2023 roku. Udział w forumowym wyzwaniu na przejście 28 gier w 2022 roku. Odznaka za zajęcie I miejsca w konkursie Przejdę 25 gier w 2021 roku. Odznaka za zajęcie I miejsca w konkursie Przejdę 25 gier w 2020 roku. Odznaka za wsparcie Strefy w serwisie Patronite w 2020 roku. Najwyższe odznaczenie na forum. Odznaka za wkład w rozwój Strefy na różnych polach. Odznaka za zajęcie I miejsca w konkursie Przejdę 37 gier w 2019 roku.
    • Historia Gier PlayStation
  • PSN ID: Coody_PL_
Odpowiedź #19 dnia: Lipca 07, 2016, 10:58:57
PC:
1. Gothic I, II + Dodatek i III + Dodatek - seria gier RPG które znać powinien każdy miłośnik tego gatunku. Takiego wpływu na historię i relacje z postaciami i w ogóle. Sterowanie może być archaiczne ale godzin jakie spędziłem nad tymi grami nie żałuję w ogóle :D Z chęcią często wracam do tej serii, a to już moim zdaniem niezły wyznacznik gry.

2. Morrowind - gra z serii The Elder Scrolls. Gra wyszła obok Gothica, przez co grałem równocześnie w Gothica i tę grę. Gra jest inna od Gothica, ale ogrom świata i różnorodność jego jest powalająca. Na eksploracji można spędzić kilka dni. Bardzo miłe wspomnienia i jak chcecie zobaczyć od czego zaczynały Obliviony czy Skyrimy, to polecam gorąco!

3. Dungeon Siege - gra podobna rozgrywką do Diablo, chodzimy i tniemy wszystko co się rusza i wykonujemy proste zadania. Bardzo mi się spodobała w tej grze różnorodność świata, jak i sposób rozwoju postaci - gdzie rozwijamy te cechy które najczęściej używamy. Możemy zebrać drużynę chyba do 4 graczy. Fabularnie nie pamiętam o co tam chodziło, to jak mniej więcej w Diablo, skupiasz się na grze, a nie historii. Pamiętam że nasza wioska zostaje zaatakowana, a my mamy znaleźć kto to zrobił... Coś w ten deseń.

X. Nie będę wspominał że obowiązkiem jest sprawdzenie takich gier jak: Neverwinter Nights, Diablo II, Icewind Dale, Baldurs Gate...

PS2:
1. Champions of Amalur - gra podobna do Diablo, pamiętam że grałem w nią z kolegą w CoOpie. Było bardzo fajnie! Miły sposób sterowania i bardzo ładna grafika. Dla miłośników Diabełka, polecam.

2. Baldurs Gate, coś tam Alliance... Dark Alliance? - Gra BARDZO podobna do wymienione powyżej. Bardziej mroczniejsza i coś mi się w niej nie podobało, ale nie pamiętam już co z nią było nie tak.



Offline hankie

  • Z-ca Administratora
  • Pułkownik
  • *
    • Wiadomości: 7145
    • Reputacja: 71
  • Odznaczenia Użytkownik otrzymuje to odznaczenie za wyróżniającą się chęć niesienia pomocy innym Strefowiczom na forum. Użytkownik, który może pochwalić się napisaniem na forum minimum 1000 wiadomości. Najwyższe odznaczenie na forum. Odznaka za wkład w rozwój Strefy na różnych polach.
  • PSN ID: hankie_pl
Odpowiedź #20 dnia: Lipca 07, 2016, 11:10:13
A ja podam typ (OPRÓCZ 'KANONU'): Fallout: Brotherhood of Steel - PS2, Xbox Classic > co prawda będąc fanem klasycznych Falloutów (1,2, a Tactics już trochę mniej) ten Brotherhood of Steel wymagał ode mnie przyzwyczajenia, bo na początku przyprawiał mnie o mdłości (wiem, wiem, beton jestem), ale potem całkiem miło się grało, chociaż RPG z krwi i kości toto nie jest.




Offline Manifesto

Odpowiedź #21 dnia: Lipca 09, 2016, 22:22:00
Jestem już po ukończeniu The Last Story na Wii. Gra mnie dziś trochę zmęczyła, a właściwie zmęczył ostatni boss, który sprawił mi sporo kłopotów (a właściwie jego trzecia forma). TLS jest ogólnie dość łatwa, a ilość bossów w niej jest porażająca. Zwłaszcza w końcówce gdzie boss bossa bossem pogania - nie pamiętam gry z tyloma wielkimi przeciwnikami do ubicia. O dziwo, prócz tego ostatniego, nie miałem z nimi wielkich problemów. Walki są intensywne, jest ich sporo, polegają głównie na zręczności, ale z bossami to już inna sprawa - tutaj trzeba mieć metodę na ich pokonanie, a każda walka jest dość unikalna. Podoba mi się system kręgów i ich "odwracanie", choć można to było bardziej rozbudować. Czy tytuł powalił mnie na kolana? Nie. Nie znaczy to jednak, że żałuję tych 27 godzin spędzonych z grą. Kilka sidequestów (przynajmniej ja tyle znalazłem, a sporo zwiedzałem :) ), mnóstwo sekretów, dobra (choć ogólnie spodziewałem się nieco lepszej), fabuła, niezła muzyka. Po prostu za dużo w niej akcji a za mało RPG jak na mój gust. Można zastopować grę i wydawać rozkazy (bardzo ograniczona sprawa), ale momentami czułem się jakbym grał w jakąś typową grę zręcznościową. Jako rasowy fan RPG preferuję jednak nieco inny typ gier, choć w The Last Story grało mi się naprawdę dobrze i przez pierwsze godziny ciężko było mi się od niej oderwać. Ogromny plus za sporych rozmiarów miasto, ale przydałoby się w grze trochę zagadek. Irytujące jest powtarzanie przez napotkane postacie tych samych dialogów - wygląda to dość komicznie. Praca kamery czasami woła o pomstę do nieba. Gra gubi klatki i to niestety czuć podczas niektórych starć. Tytuł efektowny i wciągający. 8.5/10 i udany początek z Wii - to moja pierwsza gra, którą ukończyłem na tej konsoli.
« Ostatnia zmiana: Lipca 09, 2016, 22:28:44 wysłana przez Manifesto »



Offline loompy100

  • Starszy kapral
  • *
    • Wiadomości: 299
    • Reputacja: 2
  • asa
  • Odznaczenia Użytkownik otrzymuje to odznaczenie za wyróżniającą się chęć niesienia pomocy innym Strefowiczom na forum.
  • PSN ID: loompy100
Odpowiedź #22 dnia: Lipca 09, 2016, 23:39:26
Gothic, Gothic i jeszcze raz Gothic ! :D Nie wiem co miała w sobie pierwsza gra, no kurde nie wiem. Średnia grafika, kiepskie animacje, koszmarne sterowanie i masakryczne zapotrzebowanie na pamięć RAM. Gdy pierwszy raz o niej usłyszałem w szkole, gdy koledzy piali na jej temat z zachwytu, zainstalowałem i po kilku minutach wyłączyłem i powiedziałem: o co tyle krzyku? co w niej fajnego? Zabił mnie jakiś kretoszczur, czy ścierwojad, ale zachwytom nie było końca i kolejni koledzy zaczęli grać, więc dałem grze jeszcze jedną szansę. Wystarczyło pograć godzinę lub dwie, przyzwyczaić się do idiotycznego sterowania i gra wciągała totalnie. Te dialogi, ten klimat wrogości całej kolonii karnej, magia, tajemniczość gry, nie wiem, szczerze nie wiem, ale jedynka tak mi przypadła do gustu, że przeszedłem ją w sumie chyba z 8 razy. Kolejne części też były fajne, dwójka z dodatkiem robiła się już trudniejsza i trzeba było kombinować, a 3 to na prawdę wielki, zróżnicowany świat. Zdaję sobie sprawę z minusów tej serii, ale kompletnie mi to nie przeszkadza, po prostu tak gra jest dla mnie idealnym erpegiem dla każdego, wystarczy przemóc się do sterowania, a cała seria przy jej przejściu spokojnie może dostarczyć od 120 do 150 h wspaniałej zabawy :)


Offline Lothar

Odpowiedź #23 dnia: Lipca 10, 2016, 07:33:46
No proszę, myślałem Manifesto że napiszesz o TLS same ochy i achy, a tu takie zaskoczenie. Kiedyś na Eurogamer.com czytałem recenzję gry i zarzuty z tego co pamiętam redaktor miał podobne do Twoich. A grę ocenił na 7/10. Co jest nie tak z fabułą tej gry?



Offline Manifesto

Odpowiedź #24 dnia: Lipca 10, 2016, 21:53:12
Fabuła TLS jest po prostu pełna banałów i truizmów. Schematów i przewidywalnych wydarzeń. Chłopak chcący zostać rycerzem i zakochujący się w księżniczce, szlachetni najemnicy, tchórzliwy szlachcic mocny tylko w gębie etc. I to naiwne, ckliwe zakończenie. Historia ma jednak swoje dobre momenty, a kilka scen jest wręcz świetnych. Nie należę do ludzi, którzy koniecznie muszą dostać na tacy nie wiadomo jak unikalną historię, jednak oczekuję pewnej spójności i odejścia od schematów. TLS po prostu w tym elemencie nieco mnie zawiodło, po prostu jest za bardzo naiwna. Nie chcę tutaj spoilerować, więc nie będę wchodził w szczegóły.

7/10 to trochę przesadnie niska ocena dla tej bardzo dobrej gry. Gameplay jest bardzo dobry, a walki z bossami są świetne. Mimo, że gra nie powaliła mnie na kolana to uważam, że tak niska ocena jest krzywdząca.

Acha - zapomniałem napisać - ciekawym elementem jest to, że gra podzielona jest na rozdziały (chapter). Gdy robimy sidequesta, gra zalicza nam kolejny chapter, czyli pod koniec gry możemy mieć zaliczoną rózną liczbę chapterów, zależnie od tego ile misji pobocznych wykonaliśmy. Ja miałem 44 chapter pod koniec gry (pod koniec grywalnego epilogu).
« Ostatnia zmiana: Lipca 11, 2016, 01:13:07 wysłana przez Manifesto »



Offline repip

Odpowiedź #25 dnia: Sierpnia 02, 2016, 20:16:29
Chciałbym o jedną rzecz dopytać, pisaliście, że Skies of arcadia na GC ma mniej randomów. Macie jakieś źródło? Pytam bo recenzja na gamespocie mnie zakłopotała

Cytuj
Random combat happens at intervals much shorter than in the average RPG. In interviews prior to the release of Legends, the producers of the game had said that the frequency of such random combats was going to be toned down, because it was the major complaint about the original--but it hasn't been toned down at all.


Nie wiem, czy autor to napisał na bazie faktów, czy odczuć własnych.



Offline Manifesto

Odpowiedź #26 dnia: Sierpnia 02, 2016, 21:11:45
Moje źródło to anglojęzyczne fora dyskusyjne, na którym często można znaleźć o wiele bardziej rzetelne informacje niż w recenzjach. Userzy jasną dają do zrozumienia, że wersja na GC ma o wiele mniej losowych walk, a ich mniejsza częstotliwość jest wynagradzana większą ilością expa. Jeśli chcesz poszukam i wkleję linka, bo w tej chwili nie pamiętam dokładnie na którym forum przeczytałem porównanie obydwu wersji.

Edit:  Na szybko znalazłem inną dyskusję z forum Gamespota właśnie. Cytat z jednego posta:

"It is different. I remember I played around the first 10 hours of the DC version (second playthrough) and then switched over to the GC version which I happened to see cheap. IIRC the encounter rate is lower in the GCN version but it is balanced out by a higher exp. pay out per fight."

Edit again:

Tutaj również jest obszerny post na ten temat.

« Ostatnia zmiana: Sierpnia 02, 2016, 21:16:00 wysłana przez Manifesto »



Offline repip

Odpowiedź #27 dnia: Sierpnia 03, 2016, 08:11:00
dzięki



 

SMF spam blocked by CleanTalk