Musimy pogadać o Johnie Romero

12step · 2262

Offline 12step

dnia: Lipca 06, 2024, 16:40:50
Czytam już drugą książkę, po Masters of Doom, o tym ancymonie i coś mi się tu w jego historiach nie klei. Powiedzmy, że był wymiataczem i mega cwaniakiem, przy okazji. Powiedzmy, że to jak świetnym project menagerem i game designerem pokazała Daikatana (za to w wersji na GBC to całkiem przyjemna zelda w klimatach sci-fi - samurajskich). Zasług (Wolfenstein, Doom itd) mu nie odbieram, (chociaż dla mnie grywalny był dopiero Quake), ale coś tu jest dziwnego. Ta cała historia, jak razem z Carmackiem na PC zrobili idealnie dwa poziomy z Mario 3, wysłali do Nintendo, ale ci nie byli zainteresowani. Wiadomo, self marketing itd. Dalej bajka idzie tak, że zrobili swojego Mario - Commander Keen. Problem z tym mam taki, że w porównaniu do Mario, Keen to kompletne drewno, nie ma flow, nie ma fizyki, nie ma projektu plansz, w zasadzie nie ma wszystkiego, co sprawia, że w Mario dalej świetnie się gra. W Commander Keena w zasadzie w ogóle nie da się grać. Coś mi się wydaje, że w tej całej historii, jedyne co miał wspólnego Super Mario Bros 3 Nintendo i Super Mario Bros 3 na PC od Romero i Carmacka to scrolling a cała historia jest mega podkolorowana.



Offline alf

  • Pułkownik
  • *
    • Wiadomości: 6157
    • Reputacja: 74
  • Odznaczenia Użytkownik otrzymuje to odznaczenie za wyróżniającą się chęć niesienia pomocy innym Strefowiczom na forum. Użytkownik z minimum czteroletnim stażem na forum. Użytkownik, który może pochwalić się napisaniem na forum minimum 1000 wiadomości.
  • PSN ID: Sir_Donaldez
Odpowiedź #1 dnia: Lipca 06, 2024, 18:53:46
Nie wiem kto to John Romero.  ::)



Offline 12step

Odpowiedź #2 dnia: Lipca 06, 2024, 19:48:49
gość który zrobił Commander Keena



Offline alf

  • Pułkownik
  • *
    • Wiadomości: 6157
    • Reputacja: 74
  • Odznaczenia Użytkownik otrzymuje to odznaczenie za wyróżniającą się chęć niesienia pomocy innym Strefowiczom na forum. Użytkownik z minimum czteroletnim stażem na forum. Użytkownik, który może pochwalić się napisaniem na forum minimum 1000 wiadomości.
  • PSN ID: Sir_Donaldez
Odpowiedź #3 dnia: Lipca 06, 2024, 20:38:04
gość który zrobił Commander Keena

Nie wiem co to Commander Keen  ???



Offline mariusz391

Odpowiedź #4 dnia: Lipca 06, 2024, 21:45:35
Nie wiem co to Commander Keen
No nawet nas nie załamuj alfie, przecież to pierwsza słynna platformówka na PC z przewijanym ekranem




Offline 12step

Odpowiedź #5 dnia: Lipca 06, 2024, 22:36:27
gość który zrobił Commander Keena

Nie wiem co to Commander Keen  ???

Taka drewniana platformówka, co wyszła też na GBC (Duke Nukem też i takie samo drewno).



Offline alf

  • Pułkownik
  • *
    • Wiadomości: 6157
    • Reputacja: 74
  • Odznaczenia Użytkownik otrzymuje to odznaczenie za wyróżniającą się chęć niesienia pomocy innym Strefowiczom na forum. Użytkownik z minimum czteroletnim stażem na forum. Użytkownik, który może pochwalić się napisaniem na forum minimum 1000 wiadomości.
  • PSN ID: Sir_Donaldez
Odpowiedź #6 dnia: Lipca 07, 2024, 09:23:47
platformówka na PC

No to wszystko jasne czemu tego nie znam. PCty to nie moja działka  ;)



Offline 12step

Odpowiedź #7 dnia: Lipca 07, 2024, 14:05:46
WYSZŁĄ NA GAMEBOYA



Offline alf

  • Pułkownik
  • *
    • Wiadomości: 6157
    • Reputacja: 74
  • Odznaczenia Użytkownik otrzymuje to odznaczenie za wyróżniającą się chęć niesienia pomocy innym Strefowiczom na forum. Użytkownik z minimum czteroletnim stażem na forum. Użytkownik, który może pochwalić się napisaniem na forum minimum 1000 wiadomości.
  • PSN ID: Sir_Donaldez
Odpowiedź #8 dnia: Lipca 07, 2024, 16:30:39
WYSZŁĄ NA GAMEBOYA

Rozumiem do czego zmierzasz   O:-)

Ale...

Na Gameboya wyszło też 100 innych, dużo lepszych gier  ;D pewnie dlatego ten tytuł który wymieniasz po mnie spłynął  C:-)



Offline 12step

Odpowiedź #9 dnia: Lipca 07, 2024, 17:54:29
Jest koncentratem chyba wszystkiego, co wtedy różniło gry na PC od gier Nintendo



Offline Mcin

  • Wsparcie
  • Major
  • *
    • Wiadomości: 1334
    • Reputacja: 27
  • بيسي غعَمينْق مَصْتترْ رإِس
  • Odznaczenia Odznaka za zajęcie I miejsca w konkursie Strefowy Skryba. Użytkownik, który może pochwalić się napisaniem na forum minimum 1000 wiadomości. Użytkownik z minimum czteroletnim stażem na forum. Odznaka za zajęcie II miejsca w konkursie Przejdę 28 gier w 2022 roku. Udział w forumowym wyzwaniu na przejście 25 gier w 2021 roku. Udział w forumowym wyzwaniu na przejście 25 gier w 2020 roku.
Odpowiedź #10 dnia: Lipca 08, 2024, 20:48:17
Bo Kommander Keen był pierwszą grą, gdzie scrollowanie na PC działało jako tako płynnie, i wystarczyło. Tak jak Golden Eye był chwalony na N64, ale pecetowcy w tamtym czasie pewnie by nawet nie spluneli widzac, jakie to ma sterowanie - po prostu były najlepsze w kategorii na swoją platformę.

Net Yaroze to życie. Net Yaroze to Nadzieja.


Offline Trzyzet

Odpowiedź #11 dnia: Lipca 12, 2024, 15:22:43
Czytam już drugą książkę, po Masters of Doom, o tym ancymonie i coś mi się tu w jego historiach nie klei. Powiedzmy, że był wymiataczem i mega cwaniakiem, przy okazji. Powiedzmy, że to jak świetnym project menagerem i game designerem pokazała Daikatana (za to w wersji na GBC to całkiem przyjemna zelda w klimatach sci-fi - samurajskich). Zasług (Wolfenstein, Doom itd) mu nie odbieram, (chociaż dla mnie grywalny był dopiero Quake), ale coś tu jest dziwnego. Ta cała historia, jak razem z Carmackiem na PC zrobili idealnie dwa poziomy z Mario 3, wysłali do Nintendo, ale ci nie byli zainteresowani. Wiadomo, self marketing itd. Dalej bajka idzie tak, że zrobili swojego Mario - Commander Keen. Problem z tym mam taki, że w porównaniu do Mario, Keen to kompletne drewno, nie ma flow, nie ma fizyki, nie ma projektu plansz, w zasadzie nie ma wszystkiego, co sprawia, że w Mario dalej świetnie się gra. W Commander Keena w zasadzie w ogóle nie da się grać. Coś mi się wydaje, że w tej całej historii, jedyne co miał wspólnego Super Mario Bros 3 Nintendo i Super Mario Bros 3 na PC od Romero i Carmacka to scrolling a cała historia jest mega podkolorowana.



Jak dla mnie to kończy dyskusję.

Dodam tylko od siebie że miałem przyjemność pogadać z nim osobiście. Ma duże ego ale też i spore umiejętności, zwłaszcza w projektowaniu poziomów.
« Ostatnia zmiana: Lipca 12, 2024, 15:24:48 wysłana przez Trzyzet »



 

SMF spam blocked by CleanTalk