I. Regulamin rejestracji
Poprzez rejestrację na tym forum wyrażasz zgodę, że nie będziesz wysyłał/a żadnych treści, które są fałszywe, zniesławiające, niedokładne, obraźliwe, wulgarne, wyrażające nienawiść, napastliwe, obsceniczne, profanujące orientację seksualną, grożące, naruszające prywatność, przeznaczone dla dorosłych lub jakkolwiek naruszające polskie lub międzynarodowe prawo. Wyrażasz również zgodę na niepublikowanie żadnych materiałów chronionych prawami autorskimi, o ile nie posiadasz praw do tych materiałów lub pisemnej zgody właściciela praw do tych materiałów. Spamowanie, floodowanie, reklamy, łańcuszki, piramidy oraz podżeganie są również zabronione.
Zauważ, że nie jest możliwe dla obsługi lub właścicieli forum sprawdzenie poprawności wiadomości. Pamiętaj, że nie monitorujemy na bieżąco wysłanych wiadomości, tak więc nie jesteśmy odpowiedzialni za zawarte w nich treści. Nie gwarantujemy dokładności, kompletności czy przydatności jakichkolwiek prezentowanych informacji. Wiadomości wyrażają opinię autorów i niekoniecznie opinię tego forum, jego załogi lub właściciela forum. Ktokolwiek uważa, że wiadomość jest niezgodna z regulaminem jest proszony o natychmiastowe powiadomienie administratora lub moderatora forum. Obsługa i właściciel forum zastrzega sobie prawo do usunięcia w rozsądnym czasie łamiących regulamin treści, jeśli uznają, że usunięcie jest konieczne. Jest to proces ręczny, więc nie możemy skasować lub zmienić wiadomości natychmiast. Te zasady mają również zastosowanie do informacji o użytkowniku w jego profilu.
Za zawartość wiadomości wysłanych przez Ciebie jesteś odpowiedzialny/a wyłącznie Ty.
Ponadto, wyrażasz zgodę na rekompensatę i pozostanie nieszkodliwym dla właściciela/i forum, jakichkolwiek powiązanych stron internetowych z tym forum oraz jego obsługi. Właściciel tego forum zastrzega sobie również prawo do ujawnienia twojej tożsamości (lub jakichkolwiek powiązanych informacji zebranych w tym serwisie) w przypadku formalnej skargi czy prawnych działań wynikających z Twojego użytkowania tego forum.
Masz możliwość, po rejestracji, wyboru nazwy użytkownika. Zalecamy, abyś wybrał/a odpowiednią nazwę. Nigdy nie udostępniaj hasła do konta, które za chwile zarejestrujesz, jakiejkolwiek osobie poza administratorem, z powodu bezpieczeństwa i dla zachowywania możliwości identyfikacji. Zgadzasz się również NIGDY nie używać konta innej osoby z jakiejkolwiek przyczyny. Jest również WYSOCE zalecane używanie złożonego i unikalnego hasła do konta, dla uniknięcia kradzieży konta.
Po zarejestrowaniu i zalogowaniu na to forum, będziesz mógł/mogła wypełnić szczegółowe informacje w profilu. Jesteś odpowiedzialny za wprowadzanie czytelnych i dokładnych danych. Jakakolwiek informacja, którą właściciel lub obsługa forum uzna za niedokładną lub wulgarną z natury, zostanie usunięta, z lub bez wcześniejszych uwag. Odpowiednie sankcje mogą zostać nałożone.
Zapamiętaj, że z każdą wiadomością jest zapisywany twój adres IP na wypadek, jeśli miał(a)byś zostać zbanowany/a na tym forum lub zaszłaby potrzeba kontaktu z twoim dostawcą Internetu. Może się to zdarzyć tylko w przypadku większego naruszenia tej zgody.
Zauważ również, że to oprogramowanie umieszcza w przeglądarce cookie, plik tekstowy zawierający różne informacje (takie jak Twoja nazwa użytkownika i hasło). Cookie jest używane TYLKO do utrzymania użytkownika zalogowanego/wylogowanego. Oprogramowanie nie zbiera ani nie wysyła żadnych innych informacji do twojego komputera.
II. Regulamin forum strefapsx.pl
Pamiętaj, że strefapsx.pl to strona dla kolekcjonerów, retro graczy i miłośników poszczególnych konsol, gier oraz pozostałych sprzętów do grania. Tworzymy zamkniętą społeczność, dlatego jeżeli chcesz do nas dołączyć to musisz przestrzegać poniższego regulaminu.
Po zapoznaniu się z nim i rejestracji, warto przygodę z forum rozpocząć od lektury tego wątku z poradami dla nowych użytkowników:
https://strefapsx.pl/forum/strona-i-forum/dziesiec-krotkich-porad-dla-kazdego-nowego-i-nie-tylko-forumowicza/§1. Postanowienia ogólne
1. Na forum władzę absolutną posiada Administrator.
2. Pozostali użytkownicy forum są zobligowani do przestrzegania regulaminu, którego postanowienia akceptują wraz z rejestracją konta w serwisie.
3. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkowników forum. Wszelkie roszczenia należy kierować do autorów poszczególnych wiadomości, opinii i wątków.
4. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia użytkowników z przestrzegania jego postanowień.
4a. W uzasadnionych wypadkach Administrator forum może zbanować użytkownika bez podawania przyczyny, gdy tylko uzna, że jego aktywność, mimo działania w ramach regulaminu, szkodzi forum i wpływa negatywnie na jego funkcjonowanie.
5. Użytkownicy łamiący postanowienia regulaminu w zależności od przewinienia i częstotliwości pojawiania się danego procederu mogą zostać ukarani:
- upomnieniem/ostrzeżeniem
- edycją lub usunięciem tematu/wiadomości
- edycją lub usunięciem awatara/sygnatury
- tymczasowym lub stałym banem
5b. Posty sprzeczne z regulaminem lub uznane przez Moderatora/Moderatorów za niewłaściwe trafiają do kosza. O ich losie i ewentualnym trwałym usunięciu, w przypadku rażącego naruszenia porządku, decyduje wyłącznie Administrator forum lub jego zastępca.
5c. Posty użytkowników wykorzystujących forum do SEO są od razu usuwane, a ich autorzy banowani.
6. W razie potrzeby Administrator może powołać do pomocy na forum Moderatorów, którzy mają za zadanie dbanie o porządek i pilnowanie przestrzegania postanowień regulaminu.
7. Na forum odnosimy się z szacunkiem do wypowiedzi innych użytkowników nawet gdy niekoniecznie się z nimi zgadzamy. Dbamy o kulturę wypowiedzi i rzeczową dyskusję oraz nie używamy wulgaryzmów.
8. Na forum zabronione jest zamieszczanie treści jednoznacznie godzących w prawa autorskie ich twórców, w tym przede wszystkim linków do gier. Wyjątek stanowią tutaj tzw. "ruskie tłoki" na PSX w wersji polskiej, które stanowią ważny element historii PlayStation w naszym kraju.
9. Ponadto na forum zabronione jest:
- umieszczanie w profilu grafik lub tekstów dyskryminujących lub obrażających innych użytkowników lub powszechnie uznanych za obraźliwe
- umieszczanie w sygnaturze linków lub grafik do innych stron (w tym swoich stron) bez zgody Administratora
- umieszczanie w sygnaturze więcej niż jednej grafiki
- wszelkie działanie, które można uznać za niepotrzebny spam oraz trolling
- umieszczanie w sygnaturze lub na forum zbyt dużych grafik utrudniających przeglądanie jego zawartości
- zamieszczanie linków do nielegalnych lub szkodliwych treści, w tym treści pornograficznych
10. Użytkownik zgodnie z polityką prywatności może poprosić Administrację o usunięcie swojego konta na forum, które odbywa się poprzez jego anonimizację, a więc:
- zmianę nazwy użytkownika na inną (nierozpoznawalną dla innych),
- usunięcie danych osobowych, takich jak m.in. mail z bazy danych forum,
10a. Anonimizacja oznacza usunięcie danych osobowych użytkownika z bazy danych, ale nie usunięcie postów użytkownika, gdyż te nie są danymi osobowymi. Wynika to z faktu, że ich usunięcie mogłoby zaburzyć czytelność i integralność forum.
10b. W wyjątkowych sytuacjach posty mogą zostać usunięte jedynie za zgodą i po weryfikacji przez Administrację.
10c. Prośbę o usunięcie konta i jego anonimizację, należy zgłosić w wiadomości prywatnej Administratorowi lub Moderatorowi forum. Można to również zrobić wysyłając wiadomość na mail strefapsx@gmail.com
10d. Administracja forum ma 7 dni na rozpatrzenie prośby o usunięcie konta i jego anonimizację. Zwykle odbywa się to szybciej.
11. Na forum z zasady nie poruszamy zagadnień dotyczących emulacji, no chyba, że tyczą się one jej legalnego zastosowania, z wykorzystaniem oryginalnych nośników z grami.
11a. Na forum dopuszcza się dyskusję na temat modyfikacji i przeróbek konsol, pod warunkiem, że dotyczy ona technicznych aspektów, umożliwiających legalne wykorzystywanie, np. dostęp do homebrew.
12. Na forum można zareklamować swoją stronę, blog, kanał na YT, sklep jedynie po wyrażeniu zgody przez Administrację. SPAM i chamska reklama będą od razu usuwane, a jej autorzy obserwowani lub zbanowani.
13. Shoutbox stanowi integralną część forum i obowiązuje go ten sam regulamin co forum, z tym wyjątkiem, że dopuszcza się na nim luźniejszą rozmową na różnego rodzaju tematy.
13a. Dostęp do shoutboxa można uzyskać po napisaniu minimum 100 wiadomości na forum.
14. Wszelkie kwestie nie poruszone w regulaminie pozostają w mocy decyzyjnej Administratora forum.
§2. Jak poprawnie pisać na forum?
1. Przed założeniem nowego tematu dokładnie sprawdź czy już takowego nie ma na forum i czy umieszczasz go w dobrym miejscu.
2. Tytuł tematu powinien jak najlepiej określać jego treść. Rozpoczynaj go zawsze dużą literą.
3. Pisząc wiadomość dbaj o poprawną polszczyznę, a więc stosuj się do zasad ortografii, poprawnie używaj i nie nadużywaj znaków interpunkcyjnych. To samo tyczy się dużych liter.
4. Nie obrażaj nikogo, nie używaj wulgaryzmów, ani wyrazów powszechnie uznanych w piśmie za niestosowne.
5. Nie pisz postów jeden pod drugim, jeżeli jest to nieuzasadnione, tylko cierpliwie czekaj na odpowiedź innych użytkowników.
6. Nie ograniczaj odpowiedzi na dany temat do zdawkowego „Ok”, „Spoko” itp. ale umieszczaj jakiś bardziej merytoryczny przekaz.
7. Nie wykorzystuj opcji "Cytuj" w odniesieniu do wiadomości w której znajduje się dużo zdjęć lub grafik (jeżeli już taką wiadomość musisz zacytować, to usuń z niej linki zdjęć lub grafik).
8. Nie cytuj odpowiedzi użytkowników, które bezpośrednio komentujesz (są widoczne zaraz nad Twoją wiadomością), gdyż i tak wiadomo do kogo Twoja odpowiedź się odnosi.
9. Jeżeli chcesz dołączyć do wiadomości grafikę lub zdjęcie to najlepiej wrzuć ją na stronę imgur.com, a następnie wstaw w treść wiadomości w następujący sposób (oczywiście bez spacji) [ img ] bezpośredni link do zdjęcia [/ img ]
10. Na forum zabronione jest sztuczne nabijanie postów, masowe pisanie wiadomości nic nie wnoszących do tematu. W momencie wykrycia takiego procederu, użytkownik otrzyma ostrzeżenie lub/i zostanie zbanowany na forum.
§3. Regulamin szczegółowy poszczególnych działów.
Na forum obowiązują postanowienia ogólne regulaminu, ale w poszczególnych działach warto pamiętać również o ich przeznaczeniu.
§3.1 Kategoria „Nasze kolekcje”
1. W dziale "Nasze kolekcje" prezentujemy swój kolekcjonerski dorobek oraz najnowsze zdobycze.
2. Kolekcje muszą być związane z grami, komputerami i konsolami lub w jakiś sposób łączyć się z tematyką gier.
3. Każdy temat w tym dziale powinien rozpoczynać się od tagu ze swoim nickiem z forum oraz stosownym tytułem, np. [Bodzio] Moja kolekcja. Obowiązuje jeden temat na całą kolekcję.
4. Zdjęcia kolekcji należy zamieszczać w zewnętrznych serwisach. Administracja poleca serwis imgur.com który długo przechowuje zdjęcia i nie wyświetla utrudniających przeglądanie reklam.
5. W temacie "Nasze najnowsze zdobycze" prezentujemy swoje najnowsze zdobycze i zakupy do kolekcji.
6. Temat ten nie jest przeznaczony tylko do chwalenia się, ale do prezentacji nowych nabytków, dlatego oprócz zdjęcia powinien znaleźć się w nim również stosowny opis.
§3.2 Dział „Nasza twórczość”
1. W dziale "Nasza twórczość" można zareklamować swoją stronę, blog, kanał na YT, a także inną formę działalności pod warunkiem, że jest ona związana z tematyką Strefy.
2. Reklama jest dostępna dla użytkowników forum, którzy osiągnęli rangę minimum "Strefowego bywalca", a więc napisali na forum przynajmniej 100 wiadomości i uzyskali zgodę Administracji. Należy spełnić oba te warunki.
2a. Zgodę można uzyskać poprzez wysłanie wiadomości prywatnej do Administratora lub Moderatora lub na mail strefapsx@gmail.com
2b. W uzasadnionych przypadkach Administrator może zgodzić się na reklamę bez spełnienia powyższych wymogów, po rozpatrzeniu indywidualnej prośby użytkownika.
3. Każdy twórca może regularnie aktualizować swój wątek i wrzucać informacje o nowych materiałach, pod warunkiem, że w wątku nie pojawia się więcej niż dwa posty autora - jeden pod drugim, w takim przypadku należy używać opcji edytuj.
§3.3 Dział „Targ”
3.1.I. Regulamin działu Targ
1. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za przeprowadzane za pośrednictwem forum transakcje, a także za opinie jakie wystawiają poszczególnym sprzedawcom lub sklepom użytkownicy forum.
2. Administracja rekomenduje po dogadaniu szczegółów na forum, przeprowadzanie transakcji za pośrednictwem portali aukcyjnych, zapewniających dodatkową ochronę kupującym.
3. Handel pirackimi grami i oprogramowaniem jest zabroniony.
4. Każde ogłoszenie jest aktywne do momentu umieszczenia na forum wiadomości z której jasno wynika iż dany przedmiot został sprzedany/kupiony/wymieniony lub przez miesiąc od ostatniej wiadomości w danym wątku. Nieaktywne ogłoszenia są zamykane i przenoszone po zakończeniu do Archiwum.
5. Ogłoszenie może zostać również usunięte na wyraźną prośbę sprzedającego/kupującego o czym należy poinformować Administrację poprzez umieszczenie stosownej wiadomości w ogłoszeniu.
6. Po zakończonej transakcji zaleca się wystawienie komentarza w specjalnym dziale do tego przeznaczonym
https://strefapsx.pl/forum/zakupy-i-handel/komentarze/ Ewentualne nieporozumienia należy spróbować wyjaśnić przed wystawieniem negatywnej opinii.
7. Przy sprzedaży większej liczby przedmiotów, w tym samym czasie, należy je umieścić w jednym ogłoszeniu sprzedaży. Można również edytować swoje wcześniejsze ogłoszenie i ewentualnie je "podbić" co jakiś czas.
8. Zabronione jest "podbijanie" ogłoszenia częściej niż raz na tydzień. Maksymalnie każde ogłoszenie bez odzewu można "podbić" trzykrotnie.
9. Dopuszczalne jest umieszczanie linków do swoich ogłoszeń z zewnętrznych serwisów, takich jak np. allegro czy olx pod warunkiem, że zawierają one cenę kup teraz lub są wystawione w formie licytacji.
10. W przypadku gdy ogłoszenie wymiany zawiera również informację o ewentualnej sprzedaży, musi ono zawierać cenę przedmiotu i jest traktowane jak ogłoszenie sprzedaży.
11. W przypadku sklepów i handlarzy zajmujących się sprzedażą gier i konsol typowo zarobkowo, którzy chcieliby się ogłaszać na forum, wymagana jest zgoda Administratora serwisu.
12. Zabroniona jest masowa sprzedaż przedmiotów nie związanych z tematyką Strefy oraz aktywność nastawiona wyłącznie na handel na forum.
3.1.II. Zasady zamieszczania ogłoszeń w dziale Sprzedam
1. Tytuł ogłoszenia sprzedaży, powinien zaczynać się od tagu [ S ] i jak najlepiej oddawać treść ogłoszenia.
2. Treść ogłoszenia powinna być wyczerpująca i jak najlepiej opisywać sprzedawany produkt. Pamiętaj, że sprzedajesz na forum kolekcjonerów, którzy zwracają szczególną uwagę na stan kupowanych przedmiotów.
3. Przed publikacją ogłoszenia sprawdź czy zawiera ono:
- tytuł z tagiem [ S ] na początku;
- opis, który uwzględnia stan przedmiotu (wizualny i techniczny), jego kompletność, a także w przypadku gier wersje językowe zarówno okładek/instrukcji, jak i samej gry;
- cenę kup teraz lub link do aukcji z licytacją;
- realne zdjęcia sprzedawanego przedmiotu, które możesz umieścić w serwisie imgur.com (o tym jak z niego korzystać przeczytasz tutaj
https://strefapsx.pl/forum/strona-i-forum/dziesiec-krotkich-porad-dla-kazdego-nowego-i-nie-tylko-forumowicza/- ewentualny, dodatkowy kontakt;
4. Administracja zastrzega sobie prawo do usuwania ofert, które nie spełniają powyższych wymagań.
5. Ogłoszenie sprzedaży można zamieścić w dziale po napisaniu przynajmniej 50 postów na forum.
3.1.III. Zasady zamieszczania ogłoszeń w dziale Kupię / Zamienię
1. Tytuł ogłoszenia kupna / wymiany, powinien zaczynać się od tagu [ K ] / [ Z ] i jak najlepiej oddawać treść ogłoszenia.
2. Treść ogłoszenia powinna być wyczerpująca i jak najlepiej opisywać produkt, który chce się kupić lub wymienić. Pamiętaj, że sprzedajesz na forum dla kolekcjonerów, którzy zwracają szczególną uwagę na stan kupowanych przedmiotów.
3. Przed publikacją ogłoszenia sprawdź czy zawiera ono:
- tytuł z tagiem [ K ] lub [ Z ] na początku;
- opis przedmiotu, który w przypadku wymiany uwzględnia stan przedmiotu (wizualny i techniczny), jego kompletność, a także w przypadku gier wersje językowe zarówno okładek/instrukcji, jak i samej gry;
- realne zdjęcia sprzedawanego przedmiotu, które możesz umieścić w serwisie imgur.com (o tym jak z niego korzystać przeczytasz tutaj
https://strefapsx.pl/forum/strona-i-forum/dziesiec-krotkich-porad-dla-kazdego-nowego-i-nie-tylko-forumowicza/);- cenę przedmiotu jeżeli opcja wymiany uwzględnia również jego sprzedaż;
- ewentualnie, dodatkowy kontakt;
4. Administracja zastrzega sobie prawo do usuwania ofert, które nie spełniają powyższych wymagań.