Niebieski i zielony debug na pierwszy rzut oka różnią się kolorem. W praktyce jednak tak nie jest. Niebieski debug zawiera 160-cio pinowy układ CXD8514Q oraz kości VRAM. Zielony debug z kolei zawiera 208-io pinowy układ CXD8561Q oraz kości SGRAM. Zmiany te zostały podyktowane nie tyle ceną, co wydajnością. Kości VRAM były wolniejsze i starszy układ korzystał z 5-cio bitowego cieniowania tekstur. Nowszy układ korzystał już z 8-miu bitów. Na poniższych obrazkach można zobaczyć o co chodzi.


Starszy układ występuje w SCPH-1000, SCPH-3000 oraz wczesnych SCPH-1001 i SCPH-1002. Późniejsze SCPH-1001 oraz SCPH-1002 (oraz SCPH-3500) mają nowszy układ, stosowany już do końca produkcji konsoli. Spotkałem się też z informacją, że starsze układy przy dużej ilości przezroczystych elementów/obiektów mogą oferować gorszą wydajność.
I dlatemu Sony wydało dwa debugi, aby zapewnić zgodność z dwoma układami i każdą konsolą na rynku.
P.S. Zdjęcia i info wzięte/pożyczone z psxdev.net
P.S.2 Gumiś chyba ma wczesny model SCPH-1002.