Strona główna Poradniki Karta pamięci Jak wgrać save z PC na kartę pamięci?

Jak wgrać save z PC na kartę pamięci?

27
jak wgrac save z pc na karte banner - Jak wgrać save z PC na kartę pamięci?

Wbrew pozorom, aby zgrać save z PC na kartę pamięci do PlayStation nie potrzeba do tego żadnych dodatkowych adapterów. Wystarczy chwila wolnego czasu, odpowiedni program, nagrywarka i czysta płyta oraz rzecz jasna przerobiona konsola. Może to się okazać czasami bardzo przydatne, np. gdy chcemy uzyskać dostęp do jakiegoś odległego miejsca w grze bez potrzeby jej przechodzenia, gdy nasze zapisy stanu gry uszkodzą się lub w jakiś sposób znikną z karty pamięci, lub gdy będziemy chcieli uzyskać dostęp do gry w 100% wymasterowanej, z odblokowanymi wszystkimi bonusami, nie mając czasu na zrobienie tego samemu.

Co nam jest potrzebne?

a) Program PocketStation Transfer Tool (v2) oraz program PSX ISO Maker , które można pobrać stąd.

b) Odpowiedni plik save (z jakiejś gry) pobrany z internetu, np. ze strony gamefaqs.com

c) Przerobiona konsola PlayStation z kartą pamięci

d) Komputer z nagrywarką CD, czysta płyta CD-R i odpowiedni program do wypalania obrazów płyt w formacie .bin

1. Na początek pobieramy paczkę programów z linka dostępnego u góry i wypakowujemy całość. Następnie znajdujemy folder „ISOROOT” i tam do folderu „SAVE” kopiujemy wcześniej pobrany z internetu save, który chcemy wrzucić na kartę pamięci. Na potrzeby tego poradnika wybrałem save z Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back (Crash.gme). Save’y do PSX są zwykle w formatach .mcs lub .gme. Należy pamiętać, aby nazwa save’u nie przekraczała nigdy 8 liter (plus 3 na rozszerzenie) i aby do folderu „SAVE” kopiować maksymalnie 14 save’ów. Takie są przynajmniej zalecenia autora programu.

jak_zgrac_save_na_karte_psx

2. Gdy już skopiujemy nasze save’y do folderu to musimy następnie zrobić ich listę w programie. W tym celu odnajdujemy plik o nazwie „makelist” i uruchamiamy go. Program szybko zaktualizuje listę save’ów dostępnych w folderze „ISOROOT”, które będą zapisane w pliku tekstowym „FILELIST”

jak_zgrac_save_na_karte_psx2jak_zgrac_save_na_karte_psx3

3. Teraz wystarczy uruchomić program PSX ISO Maker, wskazać w nim ścieżkę do folderu ISOROOT, wybrać region Europa, a następnie  Generate PSXISO. Program utworzy obraz płyty do nagrania, zapisany w formacie .bin i .cue.

jak_zgrac_save_na_karte_psx5

4. Obraz wypalamy na płytę CD za pomocą dowolnego programu, np. Ashampoo Burning Studio. Oczywiście pamiętamy aby to robić najniższą z możliwych prędkości. Tak przygotowaną płytę wsadzamy do przerobionej konsoli z włożoną kartą pamięci i ją włączamy. Po załadowaniu ekranów początkowych, konsola powinna uruchomić program, który sprawdzi zawartość karty pamięci.

jak_zgrac_save_na_karte_psx6

5. Proces ten trwa zaledwie kilka sekund i szybko naszym oczom powinien ukazać się następujący obraz, przedstawiających zarówno zawartość karty pamięci, jak i wszystkie save’y które wrzuciliśmy na płytkę z programem. Wybieramy ten, który chcemy skopiować na kartę pamięci, a w tym przypadku będzie to Crash.gme.

jak_zgrac_save_na_karte_psx8

6. Następnie wciskamy na padzie O aby skopiować save na kartę pamięci. Oczywiście program zapyta nas czy chcemy to na pewno zrobić. Musimy cały proces zatwierdzić, przyciskając ponownie O.

jak_zgrac_save_na_karte_psx9

7. Proces kopiowania trwa zaledwie kilka sekund.

jak_zgrac_save_na_karte_psx10

8. Po jego zakończeniu, ściągnięty wcześniej z internetu save będziemy mogli zobaczyć na naszej karcie pamięci.

jak_zgrac_save_na_karte_psx11

9. Teraz wystarczy uruchomić grę i załadować save. Wszystko sprawdziłem na własnej skórze i działa bez żadnych problemów.  Oczywiście w ten sposób można kopiować również inne rzeczy, np. gry na PocketStation, ale o tym wspomnę za jakiś czas.

Zobacz więcej podobnych artykułów
Zobacz więcej tekstów napisanych przez Bodzio
Zobacz więcej z kategorii Karta pamięci

27 komentarzy

  1. Bodzio

    Morden

    28 kwietnia 2014 o 15:18

    Cale wieki temu, na dlugo zanim Orion wypuscil PocketStation Transfer Tool, dokonalem modyfikacji obecnego na plytach demo save dumper’a. Program ten rowniez pozwalal na zgrywanie plikow save na wybrana karte pamieci z plyty CD.

    Swego czasu opublikowalem efekt mojej pracy na polskim forum PSX Dev, z ktorego material „podprowadzil” udzielajacy sie tam kolezka i wypuscil opisujacy proces <a href="http://konsole.cdrinfo.pl/artykuly/PSXcd2mc"tutorial.

    Obraz mojego autorstwa, zawierajacy kilka przykladowych save’ow, znalezc mozesz tutaj. Wystarczy nagrac plyte i odpalic na przerobionej konsoli, badz przetestowac pod emulatorem.

    Odpowiedz

  2. Bodzio

    Morden

    28 kwietnia 2014 o 15:19

    Cale wieki temu, na dlugo zanim Orion wypuscil PocketStation Transfer Tool, dokonalem modyfikacji obecnego na plytach demo save dumper’a. Program ten rowniez pozwalal na zgrywanie plikow save na wybrana karte pamieci z plyty CD.

    Swego czasu opublikowalem efekt mojej pracy na polskim forum PSX Dev, z ktorego material „podprowadzil” udzielajacy sie tam kolezka i wypuscil opisujacy proces tutorial.

    Obraz mojego autorstwa, zawierajacy kilka przykladowych save’ow, znalezc mozesz tutaj. Wystarczy nagrac plyte i odpalic na przerobionej konsoli, badz przetestowac pod emulatorem.

    Odpowiedz

  3. Bodzio

    Bodzio

    28 kwietnia 2014 o 15:45

    No widzisz, człowiek szuka po świecie, a wcale nie ma takiej potrzeby jak widać. W wolnej chwili sprawdzę ten Twój obraz.

    Ten save dumper to była jakaś oficjalna aplikacja z PlayStation Magazine czy jak? Bo wspominasz o płycie demo.

    Odpowiedz

  4. Bodzio

    Morden

    28 kwietnia 2014 o 17:24

    Tak, to bylo oficjalne narzedzie, ktore kilka razy pojawilo sie na plytach demo dolaczanych do magazynu PlayStation.

    Save’y byly swego rodzaju cheatami. Najczesciej byly to zapisy gier zrobionych na 100%.

    Odpowiedz

  5. Bodzio

    Berion

    28 kwietnia 2014 o 18:08

    Zastanawiam się po co Orion wymusza tę listę? Nie lepiej jakby program sprawdzał przy starcie zawartość określonego folderu z save’ami (skoro i tak na początku parsuje pliki z listy) .

    @Morden
    To Ty żyjesz jeszcze? ;p

    Odpowiedz

  6. Bodzio

    xxx

    3 maja 2014 o 13:39

    Morden, tak byl taki program ale nie kazdy potrafil to poprawnie zrobic (trudniejsza metoda niz ta pokazana tutaj) no i mialo ograniczenei do 5 zapisow. Co do ograniczen ilosci zapisow w PocketStation Transfer Tool to tak nie do konca (Orion testowal to tylko i wylacznie na plikach do pocketstation, z zapisami gie nie testowal nic -co dzieki innym uzytkownikom forumna ktorym sie udziela Orion okazalo sie ze i z nimi dziala ten program) ja nagralem raz 30 zapisow i dzialaly wszystkie tylko ze sprawdzalem na emulatorze, moze na konsoli obowiazuja te ograniczenia ale mysle ze Orionowi chodzilo o ilosc programow do pocket. Pozostaje nagrac np 100 zapisow i sprawdzic.

    Odpowiedz

  7. Bodzio

    Morden

    8 maja 2014 o 13:45

    Modyfikacja dumpera z plyty demo byla czyms, co zrobilem w wolnej chwili, a proces opisalem jako ciekawostke. Zgrywanie save’ow z CD ma sens, gdy tych na plycie mamy cala kolekcje. Poza tym, jesli ktos potrafi wyciagnac save’y z karty i wrzucic je na PC, po co mu taka plyta?

    Sam program nie jest ograniczony do pieciu zapisow. To ograniczenie gotowej wersji, ktora wypuscilem na wspomnianym wyzej forum, a ze na jej podstawie powstal tutorial, ktory wyjasnia jak moje zapisy podmienic na inne, ograniczenie pozostalo niezmienione.

    Poza tym, ograniczenie do pieciu zapisow da sie w dosc latwy i pozbawiony finezji sposob obejsc. Przygotowujemy program w dowolnej liczbie wersji, kazda z innym zestawem save’ow, pakujemy je na jedna plyte i dodajemy menu wyboru. Co prawda takie zabiegi w 2014 nie maja juz sensu, ale dla chcacego nic trudnego.

    @Berion – Uderz w stol, jak to mowia. Zyje zyje i czasem tu komentuje. W sumie dziwie sie, ze nie zauwazyles mnie wczesniej. Musisz tu przeciez zagladac, skoro dopisales sie trzy godzinki po tym, jak podlinkowalem tutorial. Chyba ze to taka super-moc. Zostales ukaszony przez radioaktywny serwer i teraz czujesz, gdy ktos tutora linkuje.

    Odpowiedz

    • Bodzio

      Berion

      6 października 2014 o 22:49

      Nie uwierzysz, ale to kosmiczny zbieg okoliczności. Żaden crawler. 🙂

      O, a ja sobie dopiero teraz przypomniałem o tym artykule i komentarzu.

      Odpowiedz

  8. Bodzio

    Manifesto

    9 maja 2014 o 14:55

    Ciekawy poradnik. Czekam na tekst o możliwości konwertowania sejwów z formatu NTSC na PAL (i odwrotnie), mam parę kart pamięci z sejwami z gier ntsc a teraz chciałbym je skonwertować na PAL, wiem że się da to zrobić, ale poradniki w necie jakoś mnie do tego nie zachęcają 😉

    Odpowiedz

    • Bodzio

      Berion

      6 października 2014 o 22:53

      Jeśli format danych jest ten sam to wystarczy zmiana nazwy pliku. Musisz oczywiście znać GameID dla obu regionów. Jest taki antyczny program, który pozwoli zrobić z poziomu PSX. Jest dla Yaroze ale jak przepuścisz przez ECO2EXE i EXEFIZUP to powinien się odpalić na normalnej konsoli (ale nie wiem czy to jeszcze będzie działać na aktualnych Windowsach, to chyba były COM, więc…).

      Odpowiedz

      • Bodzio

        Berion

        6 października 2014 o 22:54

        Byłbym zapomniał, nazwa: MC Renamer.

        Odpowiedz

  9. Bodzio

    Bodzio

    9 maja 2014 o 16:52

    Będę musiał kiedyś zbadać temat w takim razie bo wydaje się ciekawy. Póki co dopisałem do listy „na przyszłość”.

    Odpowiedz

  10. Bodzio

    Morden

    9 maja 2014 o 17:35

    Przy odrobinie szczescia, konwersja regionu save’a ogranicza sie do zmiany nazwy samego pliku, jesli konwertujemy pomiedzy EU i US [SLES ↔ SLUS]. Japonskie save’y to juz inna para kaloszy.

    Pobierz program PSXGameEdit i potestuj. Posiada on opcje konwersji save’ow pomiedzy trzema regionami, ale na sukcesy przy konwersji save’ow japonskich bym nie liczyl.

    Odpowiedz

  11. Bodzio

    Siwy79

    20 października 2014 o 15:41

    Probowalem ta metoda ale nie dziala, nagrywalem klika razy ale gdy proboje odtworzyc ta plyte na konsoli nic sie nie dzieje, stoi na planszy z logiem psx, a w komputerze nie ma dostepu do tej plyty – pojawia sie monit:

    „system Windows nie moze czytac z tego typu dysku – dysk moze byc uszkodzony lub uzywa formatu niezgodnego z systemem Windows”

    Co moze byc powodem takiego zachowania?

    Odpowiedz

  12. Bodzio

    Bodzio

    20 października 2014 o 15:54

    A masz przerobioną konsolę?

    Odpowiedz

  13. Bodzio

    Siwy79

    20 października 2014 o 16:06

    Tak, konsola jest przerobiona, zarowno PSX jak i PSOne, a raczej nie jest mozliwe by obie konsole mialy problem z odczytem. Zastanawia mnie to ze nawet PC z Win XP nie czyta bo inne plyty PSX odtwarza normalnie ze moge zobaczyc dane czy nawet posluchac muzyki jest jest w formacie Audio.

    Odpowiedz

  14. Bodzio

    Bodzio

    20 października 2014 o 17:32

    Coś z płytą lub źle nagrane bo co by tam nie było to chyba PC powinien ją odczytać. Może spróbuj raz jeszcze na innej płycie to wypalić.

    Odpowiedz

  15. Bodzio

    Siwy79

    20 października 2014 o 17:41

    Sproboje jutro bo juz nie mam pustych plyt. A plyta RW moze sie nadac do tego?

    Odpowiedz

  16. Bodzio

    Bodzio

    20 października 2014 o 19:07

    Nie pamiętam jak PSX radzi sobie z RW.

    Odpowiedz

  17. Bodzio

    Siwy79

    23 października 2014 o 15:10

    Wypalilem juz 3 plyty i dalej to samo, wyskakuje bios a po jakims czasie plansza PlayStation i nic. Szkoda bo myslalem ze jednak sie cos uda.

    Odpowiedz

  18. Bodzio

    Siwy79

    23 października 2014 o 15:12

    Nagralem na trzech roznych plytach i dalej to samo, alkoholem na profilu PlayStation. Komputer dalej nie chce czytac płyty. Szkoda bo myslalem ze jednak zadziala.

    Pozdrowienia.

    Odpowiedz

  19. Bodzio

    Bodzio

    23 października 2014 o 16:17

    Dziwne. Wszystko robiłeś tak jak w opisie w PSX ISO Maker? Jak widać po screenach u mnie nie było z tym problemów.

    Odpowiedz

  20. Bodzio

    Siwy79

    23 października 2014 o 17:08

    Tak, krok po kroku, robilem tez metoda ze SwiatPSX.pl, postep taki ze widac zawartosc plyty. Ale dalej konsola nie reaguje. Pokazuje sie niekompletna plansza PlayStation i to wszystko. Niewiem czego to moze byc wina.

    Odpowiedz

  21. Bodzio

    Bodzio

    2 listopada 2014 o 14:48

    Właśnie zgrywałem savy i poszło wszystko ok. Mam pytanie czy w punkcie 3 jak miałeś stworzyć obraz płyty to zmieniłeś w PSX ISO Maker flagę na Europa?

    Odpowiedz

  22. Bodzio

    Siwy79

    4 listopada 2014 o 12:30

    Tak, zmienilem na Europe ale to nic nie daje, nawet dla proby dalem inne regiony ale to tez nic nie pomoglo. Probowalem na 3 roznych komputerach wypalic ten obraz i nic. Nagrywam na profilu Playstation Alkoholem na predkosci x16.

    Odpowiedz

  23. Bodzio

    Siwy79

    4 listopada 2014 o 12:33

    Nawet jesli sama operacja kopiowania save’ow z plyty na karte poprzez konsole by nie chciala dzialac to rozumiem ze wina zapisow mogla by byc. Ale plyta wogole jest nie czytelna nawet przez komputery.

    Odpowiedz

  24. Bodzio

    Bodzio

    4 listopada 2014 o 15:36

    No to faktyczni dziwne bo u mnie działa za każdym razem. Nagrywam 10x w programie Ahampoo i do tego bez żadnych profilów itp.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *